شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دولت سیزدهم#مسلمان

ارتقای روابط با کشورهای همسایه و مسلمان از اولویت های دولت سیزدهم است

ارتقای روابط با کشورهای همسایه و مسلمان از اولویت های دولت سیزدهم است

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با وزیر امورخارجه مصر و رییس ستاد برگزاری بیست و هفتمین نشست تغییر اقلیم و دیدار و گفت و گو گرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سامح شکری وزیر امورخارجه مصر و رییس ستاد برگزاری بیست و هفتمین نشست تغییر اقلیم دردیدار با دکتر سلاجقه گفت: حضور هیات ایرانی در سطح معاون رییس جمهور در این کنفرانس نشان دهنده اهمیت موضوع تغییر اقلیم و روابط دو کشور است. 

وی افزود: تغییرات اقلیمی بعد از موافقتنامه پاریس و بسته گلاسکو اهمیت ویژه ای پیدا کرده و این موضوع وظیفه ما را سنگین  تر می کند.

وزیر امورخارجه مصر  با اشاره به همکاری و تعامل ایران  و مصر از طریق عضویت درگروه های 77 و چین و همسویی منافع دو کشور در بسیاری از موارد، تصریح کرد:  برای دستیابی به اهداف کنوانسیون انعطاف کلیه کشورها ضروری است.
 

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این دیدار ضمن تشکر از برگزاری شایسته کاپ 27 گفت:  علیرغم تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران و عدم تحقق کامل اهداف ایران برای برنامه های تغییر اقلیم، پیشرفت های دانش بنیان گسترده ای در حوزه محیط زیست به ویژه در حوزه سازگاری در ایران صورت گرفته است.

سلاجقه افزود: دولت سیزدهم ارتقای روابط با کشورهای همسایه و مسلمان را در الویت قرارداده است، در این راستا ایران میزبان نشست وزرای محیط زیست در تابستان گذشته بوده و در اعلامیه تهران بر ضرورت تشکیل سازمان همکاری های منطقه ای و صندوق محیط زیست منطقه ای تاکید شده است.
 

انتهای پیام/