شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#حوزه#بیمه#نماینده مردم

نیک بین در تذکر شفاهی:

باید سهم بیمه کارفرما را کاهش دهیم/ ضرورت تقویت حوزه کار و کارگر

باید سهم بیمه کارفرما را کاهش دهیم/ ضرورت تقویت حوزه کار و کارگر

نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: اگر می‌خواهید کار در کشور رونق بگیرد باید سهم کارفرما در بیمه را کم کنیم و سهم دولت را افزایش دهیم تا کارفرما نیروی بیشتری بگیرد و آنها را بیمه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه ۲۵ آبان ماه) در صحن علنی مجلس در تذکر شفاهی گفت: اوضاع کار و کارگری در کشور بسیار خراب است چرا که نگاه جامعی به کار و کارگری نداریم. اگر در مورد بیمه رانندگان، کامیون داران و تاکسی داران می‌خواهیم تصمیم بگیریم باید سختی کار آنها، سهم کارفرما و سهم دولت را در نظر داشته باشیم.

وی خطاب به قالیباف گفت: اگر در مجلس قانونی تصویب می‌کنید باید هیئت رئیسه و رئیس مجلس بر آن در حوزه اجرا نظارت واقعی داشته باشند و تذکرات لازم را به وزیر و سازمان برنامه و بودجه بدهند تا قانون اجرایی شود.

نیک بین تصریح کرد: رانندگان، تاکسی داران و کامیون داران در سراسر کشور بعضاً بیش از ۴ سال باید برای بیمه در نوبت باشند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که به وزارت کار مراجعه می‌کنیم می‌گویند پول نداریم. اگر سری به حقوق‌های کارمندان تأمین اجتماعی بزنید با ارقام نجومی مواجه خواهید شد. بنابراین باید بخشی از این هزینه‌ها را کم کنند و به سمت بیمه رانندگان ببرند.

وی تأکید کرد: اگر می‌خواهید کار در کشور رونق بگیرد باید سهم کارفرما در بیمه را کم کنیم و سهم دولت را زیاد کنیم تا کارفرما بتواند کارگر بیشتری بگیرد و راحت تر آنها را بیمه کند.

نیک بین اظهار داشت: چرا امروز بسیاری از کارفرماها، کارخانجات و صنایع کوچک و بزرگ نمی‌توانند کارگران و رانندگان را بیمه کنند؟ این به علت آن است که سهم بیمه در سمت کارگر و کارفرما بسیار زیاد است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: سختی کار کارگران ساختمانی، رانندگان تاکسی، کامیون و اتوبوس باید در قانون دیده شود تا مصوبه‌ای جامع و کامل داشته باشیم. اگر می‌خواهیم کشور پیشرفت کند، باید حوزه کار و کارگر را تقویت کنیم.