شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوری#لهستان#بایدن

جزئیات دیدار فوری بایدن با رهبران ناتو درباره حمله موشکی به لهستان

کدخبر: ۵۳۵۰۷۳
بایدن امروز (چهارشنبه) و پس از دیدار اضطراری با برخی رهبران ناتو به منظور رسیدگی به حمله موشکی ادعایی از سوی روسیه به لهستان گفت، موشکی که باعث مرگ دو نفر در لهستان شد، شاید از جانب روسیه پرتاب نشده باشد.
جزئیات دیدار فوری بایدن با رهبران ناتو درباره حمله موشکی به لهستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، انفجار روز سه‌شنبه در یک سوله غلات در نزدیکی مرز اوکراین با لهستان در حالی اتفاق افتاد که روسیه یکسری حملات موشکی را علیه زیرساخت‌های اوکراینی انجام داده و این مساله باعث بروز نگرانی از وقوع حملات به کشورهای همجوار اوکراین شده است.

در همین راستا، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نشستی را با حضور سران کشورهای عضو گروه ۲۰ در بالی، اندونزی به منظور رسیدگی به این رویداد در لهستان برگزار کرد.

رهبران کشورهای عضو ناتو یعنی آلمان، کانادا، هلند، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و انگلیس به همراه ژاپن و نمایندگانی از اتحادیه اروپا در این نشست حضور داشتند.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا خیلی زود نیست که بگوییم این موشک از جانب روسیه شلیک شده، گفت: اطلاعات اولیه‌ای وجود دارد که حمله موشکی از جانب روسیه را به چالش می‌کشد. تا زمانی که به طور کامل آن را بررسی کنیم، نمی‌خواهم این را بگویم اما بعید است که از روسیه شلیک شده باشد. به هرحال همه چیز مشخص می‌شود.

بایدن افزود: ایالات متحده و کشورهای عضو ناتو به طور کامل پیش از هر اقدامی تحقیق می‌کنند.

وی همچنین به آندژی دودا، رئیس جمهوری لهستان در تماسی تلفنی گفت که واشنگتن به ناتو متعهد است و از تحقیقات لهستان درباره این حمله موشکی حمایت خواهد کرد.

معاون نخست وزیر لتونی نیز اعلام کرد، اوضاع غیرقابل قبول است و باعث می‌شود تا ناتو دفاع ضد هوایی بیشتری برای لهستان و اوکراین ارائه کند.

در این میان، رئیس جمهوری لیتوانی نیز در توئیتی نوشت: از هر وجب از خاک ناتو باید دفاع کنیم!

اولکسی رزنیکف، وزیر دفاع اوکراین نیز گفت، کی‌یف درباره خطر موشکی‌ روسیه علیه کشورهای همسایه هشدار داده و خواستار اعمال منطقه پرواز ممنوع شده بود.

وی نیز در توئیتی نوشت: ما می‌خواستیم آسمان را ببندیم چون آسمان مرز ندارد. نه برای موشک‌های کنترل نشده. نه برای تهدیدی که آنها برای همسایگان ما در اتحادیه اروپا و ناتو دارند. زمان برنده شدن است.

این اظهارات در حالی مطرح شده که خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرده موشک فرود آمده در لهستان اوکراینی بوده که برای مقابله با موشک‌های روسی شلیک شده بود.

انتهای پیام