شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کاخ سفید#لهستان

آمریکا: در حال جمع آوری اطلاعات درباره اصابت موشک به لهستان هستیم

آمریکا: در حال جمع آوری اطلاعات درباره اصابت موشک به لهستان هستیم

کاخ سفید اعلام کرد که برای جمع آوری اطلاعات بیشتر درباره اصابت موشک به لهستان، با ورشو در ارتباط است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن در تماس با ورشو برای جمع آوری اطلاعات بیشتر پیرامون اصابت دو موشک به خاک لهستان است.

بر اساس این گزارش، «آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: ما از گزارشات در لهستان مطلع شدیم و با دولت این کشور برای جمع آوری اطلاعات بیشتر هستیم.

وی افزود: هم اکنون نمی توانیم صحت گزارشات یا هرگونه جزئیات دیگر را تایید کنیم و مشخص خواهیم کرد که چه اتفاقی افتاده و اقدامات مناسبی که باید اتخاذ کنیم چیست.

گفتنی است که منابع خبری شامگاه سه شنبه از اصابت دو موشک به خاک لهستان در مرزهای اوکراین خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که این موشک‌ها به روستایی لهستانی در نزدیکی مرز اوکراین اصابت کرد که در نتیجه آن دو نفر کشته شدند.

در پی این موضوع «ماتیوز موراوسکی» نخست وزیر لهستان تمام برنامه‌های خود را لغو و رئیس جمهور لهستان نیز نشست اضطراری شورای امنیت ملی این کشور را خواستار شد.

در همین حال، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که در حال حاضر نمی‌تواند صحت گزارشات درباره اینکه موشک‌های مورد اصابت به لهستان روسی بوده اند را تأیید کند.

پنتاگون افزود: ما با نهایت جدیت گزارشات درباره اصابت دو موشک به لهستان را دنبال می‌کنیم. ما درباره دفاع از هر وجب از خاک کشورهای عضو ناتو کاملاً واضح هستیم. ما سلامت نیروهای خود در لهستان و غیره را مدنظر داریم و نسبت به اقدامات درباره حمایت از آنها اطمینان داریم اما شتابزده عمل نمی‌کنیم.