شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بمباران

در بمباران دیگر مراکز تروریست‌ها تردید نمی‌کنیم

کدخبر: ۵۳۴۹۸۳
متکی بیان کرد: «گروه‌های تروریستی در کردستان عراق به دنبال تجزیه طلبی در عراق، سوریه و دیگر مناطق و در نتیجه ایجاد گسستگی در جهان اسلام هستند».
در بمباران دیگر مراکز تروریست‌ها تردید نمی‌کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس «منوچهر متکی» وزیر امور خارجه اسبق ایران روز سه‌شنبه در سخنانی گفت اگر برخی گروه‌های تروریستی در منطقه کردستان عراق حضور دارند، باید خلع سلاح شوند.

وی با اشاره به حملات موشکی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر گروه‌های تروریستی در شمال عراق گفت: «مراکز آموزشی (گروه‌های تروریستی) در کردستان عراق به طور کامل منهدم شده است و ما در بمباران مراکز دیگر که احتمالا مشکلاتی را برای ما ایجاد کنند، تردید نخواهیم کرد».

وزیر خارجه اسبق ایران گفت: «دولت (مرکزی) عراق از مواضع ایران آگاه بوده و طرفی که باید پیام ما را دریافت کند، حکومت منطقه کردستان عراق است».

متکی اضافه کرد: «گروه‌های تروریستی در کردستان عراق به دنبال تجزیه طلبی در عراق، سوریه و دیگر مناطق و در نتیجه ایجاد گسستگی در جهان اسلام هستند».

روابط عمومی کل سپاه روز دوشنبه از عملیات موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه علیه مقرها و مراکز تروریست های تجزیه طلب ضدایرانی در اقلیم شمال عراق خبر داد.

سپاه پاسداران در بیانیه خود درباره این عملیات ضدتروریستی تأکید کرد: « خلع سلاح و برچیدن بساط تروریست‌ها از تعطیلی مقرها تا اقدام اطمینان‌بخش مقامات اقلیم نسبت به دورسازی تروریست‌های مزدور و جنایتکار از منطقه خواسته مشروع، قانونی و قطعی نیروهای مسلح و ملت عزیز ایران بوده است».

این اطلاعیه در پایان تاکید کرده است: «بار دیگر از مسئولین دولت مرکزی و اقلیم شمال عراق می‌خواهیم در راستای حفظ حسن همجواری و برقراری امنیت مرزهای مشترک دو کشور نسبت به تعهدات خود در قبال جمهوری اسلامی ایران عمل کنند تا از وارد آمدن خسارات بیشتر به مردم دو کشور و برهم خوردن آرامش و امنیت به واسطه حضور تروریست‌ها در منطقه جلوگیری به عمل آید.