شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#ترکیه#اتحادیه اروپا#ریاست جمهوری

در دیدار امروز با ماکرون؛

اردوغان: اروپا باید وظیفه تداوم توافق کریدور غلات را انجام دهد

اردوغان: اروپا باید وظیفه تداوم توافق کریدور غلات را انجام دهد

نهاد ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد که اردوغان در دیدار امروز با ماکرون به وی گفته است: اتحادیه اروپا باید وظیفه خود برای تداوم توافق کریدور غلات را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، نهاد ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه امروز دوشنبه با انتشار بیانیه ای در خصوص دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود در جریان اجلاس سران گروه- ۲۰ در اندونزی اعلام کرد: رئیس‌جمهور اردوغان در این دیدار خاطر نشان کرد که اتحادیه اروپا باید وظیفه خود برای تداوم توافق کریدور غلات را انجام دهد.

در بیانیه صادره از سوی نهاد ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در این خصوص آمده است: اردوغان در دیدار با ماکرون تاکید کرد که کریدور غلات با تلاش های فراوان مجدد فعالیت خود را از سر گرفت. اتحادیه اروپا نیز باید سهم خود را برای تداوم توافق انجام دهد.

بیانیه مذکور اضافه می کند که رؤسای جمهور ۲ کشور در این دیدار در مورد روابط دو جانبه و تحولات منطقه ای بحث و رایزنی کردند.

همچنین رئیس جمهور ترکیه در این دیدار گفت که توسعه همکاری ها بین دو کشور در بخش دفاعی و انرژی و همچنین تجارت منفعت مشترک است.

اردوغان در دیدار با ماکرون همچنین تاکید کرد که یونان باید به گفتگوی صادقانه و صلح جویانه تشویق شود.

اجلاس سران گروه- ۲۰ امسال ۲۴ و ۲۵ آبان به میزبانی جزیره بالی در اندونزی برگزار می شود.

این اجلاس نخستین گردهمایی رهبران بزرگترین اقتصادهای جهان از آغاز جنگ اوکراین خواهد بود و پیش بینی می شود که پیامدهای درگیری ها در آن پررنگ شود.