شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#اینستاگرام#نمایندگان مجلس
گوناگون

فیلترینگ اینستاگرام و واتس اپ | موافقت رفع اینستاگرام و واتس اپ

آیا نمایندگان مجلس با رفع فیلترینگ اینستاگرام و واتس اپ موافقت میکنند ؟

بر اساس آمار منتشر شده تا به امروز، نزدیک به ۸۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی به کسب و کارها وارد شده و اگر این روند همچنان جریان یابد مشکلات بعدی جدی به وجود خواهد آورد.

آیا نمایندگان مجلس با رفع فیلترینگ اینستاگرام و واتس اپ موافقت میکنند ؟

طی دو ماه اخیر وضعیت اینترنت بین الملل افتضاح بوده و پلتفرم‌های خارجی نظیر اینستاگرام و واتساپ که بستری برای کسب و کار بسیاری از مردم بوده با فیلترینگ مواجه شده‌اند. یکی از سرسخت ترین گروه‌های موافق فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی بیگانه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند. آیا نظر وکلای مردم تغییر کرده و موافق رفع فیلتر شده‌اند یا خیر؟

رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ خواسته نمایندگان مجلس؟

به گفته عضو هیئت رئیسه مجلس، اغلب نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافق رفع فیلتر هستند و تأکید آنها روی این عبارت است که سیاست فیلترینگ روی مردم جواب نمی‌دهد. متاسفانه نزدیک به دو ماهی است که اینستاگرام و واتساپ فیلتر شده و بسیاری از کسب و کارهای آنلاین مردم دچار مشکل شده است.

همچنان نهادهای ذیربط واکنشی به رفع فیلتر این پلتفرم‌های خارجی نشان نداده و هر از گاهی برخی از مسئولان خاطرنشان می‌کنند که فیلترینگ این دو پیام رسان به نفع دولت است و برداشته نخواهد شد. نمایندگان مجلس هم که طی هفته گذشته مجدداً مسئله طرح صیانت را به جریان انداختند و همین نشان می‌دهد آنها به فکر رفع فیلترینگ نیستند.

حالا آقای نادری از هیئت رئیسه مجلس بر این باور است که اکثریت نمایندگان بهارستانی مخالف فیلترینگ دولت هستند و معتقدند که سیاست های دولت در این راستا جوابگو نیست. احمد نادری به تازگی در یکی از نشست‌های خود خاطرنشان کرده: بخش زیادی از نمایندگان مجلس به ریاست قالیباف، پیگیر برداشته شدن فیلترینگ و رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ هستند. جلسات زیادی برگزار شده که برخی از آنها محرمانه است اما بحث‌های جدی مطرح شده برای اینکه باید این فیلتر برداشته شود.

نادری که از اعضای هیئت رئیسه مجلس است به رفتارهای سلبی دولت در قبال ماهواره و ویدیو اشاره کرده و می‌گوید سال ۱۳۹۶ تلگرام فیلتر شد و سپس یک نهاد داخلی تلگرام طلایی را راه اندازی کرد که آن نیز حذف شد. به عقیده ایشان اینها نشان می‌دهد که چنین سیاستی جواب نمی‌دهد و باید نحوه مواجهه تغییر کند.

همان‌طور که گفتیم طی این مدتی که اینستاگرام و واتساپ فیلتر شده، اظهارات ضد و نقیض بسیاری از مسئولان ذیربط شنیده شده است و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم شرط ادامه فعالیت این دو پلتفرم آمریکایی را تغییر رفتار آنها عنوان کرده است. با این همه حال فیلترینگ این دو اپلیکیشن باعث شده مشکلات اقتصادی و معیشتی بسیاری برای مردم، استارتاپ‌ها و کسب و کارهای آنلاین به وجود آید.

بر اساس آمار منتشر شده تا به امروز، نزدیک به ۸۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی به کسب و کارها وارد شده و اگر این روند همچنان جریان یابد مشکلات بعدی جدی به وجود خواهد آورد.

 

منبع: فرتاک نیوز