شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#سربازان

استولتنبرگ: ناتو از آموزش سربازان اوکراینی حمایت می کند

استولتنبرگ: ناتو از آموزش سربازان اوکراینی حمایت می کند

دبیر کل ناتو اعلام کرد که این ائتلاف از آموزش سربازان اوکراینی در خاک اتحادیه اروپا حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینتل ریپابلیک، دبیر کل ناتو از تصمیم اتحادیه اروپا در راستای تشدید جنگ در اوکراین استقبال کرد.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو امروز سه شنبه اعلام کرد که ائتلاف ناتو از تصمیم اتحادیه اروپا برای آموزش سربازان اوکراینی در خاک این اتحادیه استقبال می کند.

دبیر کل ناتو تاکید کرد که این ماموریت اتحادیه اروپا برای آموزش سربازان اوکراینی مکمل تلاش های ناتو در حمایت از اوکراین در نبرد با روسیه است. استولتنبرگ پیش از نشست وزرای دفاع اتحادیه اروپا، آموزش سربازان اوکراینی را موضوعی حیاتی دانست، زیرا این کشور درگیر نبردی چالشی و خونین است.

شورای اروپا امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که اتحادیه اروپا ماموریت ویژه مربوط به آموزش نظامیان اوکراینی درنبرد با روسیه را آغاز کرده است. در بیانیه شورای اروپا در این راستا آمده است: این مأموریت حدود ۱۵ هزار سرباز اوکراینی را شامل می شود که در خاک اتحادیه اروپا تحت فرماندهی مدیر کل ستاد نظامی این اتحادیه آموزش خواهند دید.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه، ضمن اعمال تحریم‌های شدید و پیاپی علیه مسکو، انواع تسلیحات نظامی در اختیار ارتش اوکراین قرار دادند که به گفته کارشناسان این مسئله یکی از عوامل طولانی‌شدن جنگ در اوکراین است.