شهرخبر

ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد

ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی 5 هزار مگاوات افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: برای تامین برق پایدار پیک تابستان سال آینده، برنامه احداث سه هزار و 26 مگاوات نیروگاه حرارتی توسط برق حرارتی، هزار و 478 مگاوات نیروگاه حرارتی توسط صنایع و 515 مگاوات ارتقای ظرفیت عملی تولید واحدهای حرارتی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، ،"عبدالرسول پیشاهنگ" مدیرعامل شرکت برق حرارتی، در نشست وزیر نیرو با مدیران صنعت برق در سخنانی سهم واحدهای حرارتی از کل نیروگاه‌های منصوبه کشور را ۸۱ درصد اعلام کرد و گفت: سهم تولید برق این واحدها به ۹۵ درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه تولید سالانه ۳۴۸ میلیارد کیلووات ساعت برق توسط نیروگاه‌های کشور، جایگاه ما را در جهان جابه‌جا می‌کند، بیان کرد: در حال حاضر 68 درصد نیروگاه‌های کشور سهم بخش خصوصی و مابقی آن متعلق به بخش دولتی است.
پیشاهنگ به ثبت چهار رکورد صنعت تولید برق حرارتی در دوره اوج بار سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: افزایش ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی در یک سال با احداث ۲۴ واحد نیروگاهی جدید به ظرفیت چهار هزار و 231 مگاوات و ارتقای توان و رفع محدودیت تولید در ۲۸۶ واحد نیروگاهی به ظرفیت هزار و ۳۵ مگاوات، تولید ۳۴۸ میلیارد کیلووات ساعت انرژی، نصب و راه‌اندازی یک واحد گازی نیروگاهی در مدت هشت ماه و اجرای ۹۴ هزارمگاوات تعمیرات نیروگاهی قبل از شروع پیک، چهار رکوردی هستند که با همت و غیرت تلاشگران این حوزه به ثبت رسیده است.
مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه با تعمیرات به موقع نیروگاه‌ها و اقدامات مدیریتی، ضریب آمادگی واحدهای حرارتی در دوره اوج بار سال جاری بالغ بر ۹۸ درصد بوده است، اظهار داشت: ۱۰۷ هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در دست اقدام است که تاکنون ۳۲ هزار مگاوات از آن آغاز شده است.
وی با بیان اینکه برای آمادگی در دوره اوج بار سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۴۴ هزار قطعه ساخت داخل شده است، گفت: ساخت روتور توربین نیروگاه بعثت، به مدار آمدن واحدهای حادثه دیده ۳ و ۴ گازی نیروگاه سیکل‌ترکیبی یزد، ساخت بلدرینگ واحد آسک، ساخت پره‌های توربین گازی H25، ساخت داخل روتور میتسوبیشی نیروگاه ری، بومی‌سازی سخت افزار و نرم افزار سیستم کنترل و هیدرولیک توربین بخار نیروگاه شازند از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این حوزه هستند.
مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به ساخت داخل کردن ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی، اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده است تا برای تامین برق پایدار پیک تابستان سال آینده برنامه احداث سه هزار و 26 مگاوات نیروگاه حرارتی توسط برق حرارتی، هزار و 478 مگاوات نیروگاه حرارتی توسط صنایع و 515 مگاوات ارتقای ظرفیت عملی تولید واحدهای حرارتی در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/