شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#جام جهانی#گفتگو#فدراسیون جهانی

جام جهانی ۲۰۲۲ - قطر

رئیس فیفا: یک ماه برای صلح و دوستی در جهان جنگ نکنید

رئیس فیفا: یک ماه برای صلح و دوستی در جهان جنگ نکنید

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال خواستار توقف هرگونه مناقشه در دنیا شد و جام جهانی ۲۰۲۲ را فرصتی برای گفتگو دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، جیانی اینفانتینو رئیس فیفا از رهبران جهان که در اندونزی برای اجلاس هفدهم گروه بیست (G۲۰) گرد هم آمده‌اند درخواست کرد تا در طول جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ آتش‌بس برقرار کنند و گفت‌وگو را به عنوان اولین گام برای ایجاد مناقشه در روسیه و اوکراین آغاز کنند.

رئیس فیفا هنگام بیان نامزدهای میزبانی برای جام جهانی ۲۰۳۰ گفت: روسیه آخرین میزبانی جام جهانی را در سال ۲۰۱۸ برگزار کرد و اوکراین نیز برای میزبانی جام جهانی در سال ۲۰۳۰ نامزد شده است. شاید جام جهانی کنونی که پنج روز دیگر آغاز می‌شود، واقعاً بتواند محرک مثبت برای حل تعارض‌ها باشد. بنابراین خواهش من از همه شما این است به یک آتش بس موقت، به مدت یک ماه، برای مدت زمان جام جهانی فوتبال، یا حداقل اجرای کریدورهای بشردوستانه، یا هر چیزی که می‌تواند منجر به از سرگیری گفتگوها شود، فکر کنید. اولین قدم برای صلح شما رهبران جهان هستید. شما توانایی تأثیرگذاری بر روند تاریخ را دارید.

رئیس فیفا افزود: فوتبال و جام جهانی به شما و جهان بستری منحصر به فرد از اتحاد و صلح ارائه می‌دهد. پس بیایید از این فرصت استفاده کنیم و هر کاری که می‌توانیم برای پایان دادن به همه درگیری‌ها انجام دهیم.» آقای اینفانتینو پنج روز قبل از شروع بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال در قطر صحبت می‌کرد و یک روز پس از آنکه نهاد جهانی فوتبال کمپین «جهان با فوتبال متحد می‌شود» را راه‌اندازی کرد. همه شما می‌دانید فوتبال برای مردم و کشورهای شما چه معنایی دارد.

اینفانتینو ادامه داد، این درباره اشتیاق و مدارا است؛ درباره عدم تبعیض و آموزش است. فوتبال سرمایه گذاری برای فرزندان ما، برای آینده ما است. فوتبال جهان را متحد می‌کند و از آنجا که فوتبال جهان را متحد می‌کند، جام جهانی فرصتی است برای گرد هم آوردن مردم در صلح و شادی و چیزی که در دوران پرتلاطمی که در آن زندگی می‌کنیم به شدت به آن نیاز داریم.

شایان ذکر است رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از یکشنبه ۲۹ آبان ماه تا ۲۷ آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

برنامه بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به شرح زیر است:

* ایران - انگلیس؛ دوشنبه ۳۰ آبان؛ ساعت ۱۶:۳۰

* ایران - ولز؛ جمعه ۴ آذر؛ ساعت ۱۳:۳۰

* ایران - آمریکا؛ سه‌شنبه ۸ آذر؛ ساعت ۲۲:۳۰