شهر خبر

پای مطالبات پیمانکاران وزارت نیرو به مجلس باز شد

پای مطالبات پیمانکاران وزارت نیرو به مجلس باز شد

ایسنا: مالک شریعتی نیاسر ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون انرژی گزارش دیوان محاسبات در خصوص تفریغ بند ز تبصره ۱۵ بودجه ۱۴۰۰ و بند ط تبصره ۱۵ بودجه ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گرفت. همچنین گزارش تفریغ بند ج تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: مقایسه میزان درآمدها و هزینه کردهای وزارت نیرو در این دو تبصره مورد ارزیابی قرار گرفت. با توجه به اینکه اختلاف عملکرد بین بودجه ۱۴۰۰ و بودجه ۱۴۰۱ در این دو تبصره زیاد بود ما این جلسه را تشکیل داده و هم از دیوان محاسبات و هم وزیر نیرو در این جلسه حضور یافتند.

نماینده مردم تهران در مجلس، تصریح کرد: با توجه به اختلاف اعدادی که در گزارش دیوان محاسبات بود مقرر شد که کمیته‌ای سه جانبه تشکیل گردد و از کمیسیون انرژی، دیوان محاسبات و وزارت نیرو حضور خواهند داشت. بر اساس مستندات وزارت نیرو و اصلاحیه که دیوان محاسبات به گزارش تفریغ شش ماهه بودجه خود خواهد زد اعداد دوباره بررسی شود. آنگاه با اطمینان بیشتری می‌توانیم در خصوص عملکرد شش ماهه بند ط تبصره ۱۵ و بند ج تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۱ اظهار نظر کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: تا تشکیل و انجام بررسی‌ها توسط کمیته مذکور نمی‌توان به گزارش دیوان محاسبات یا عملکرد وزارت نیرو استناد کرد. ان شاءالله این کمیته سه جانبه بررسی خواهد کرد میزان درآمد و هزینه‌کرد این دو تبصره به ویژه بند ط تبصره ۱۵ چگونه بوده است. میزان انحراف از قانون بودجه نیز روشن خواهد شد.

وی افزود: این بند از تبصره بودجه به تعرفه برق صنایع و هزینه‌کرد آن در حوزه‌های مختلف از جمله ترمیم شبکه فرسوده برق و پرداخت مطالبات پیمانکاران، تنش آبی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باز می‌گشت. گزارش فعلی نشان می‌دهد عملکرد در این حوزه در سال ۱۴۰۱ صفر بوده است، اما قرار شد این کمیته تشکیل شده و میزان تحقق درآمدی این دوتبصره و هزینه کرد آن به شکل دقیق مشخص شود.