شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جام جهانی#قطر#فوتبالی

تصاویر نمادها و ساختمان‌های ویژه دوحه برای جام جهانی ۲۰۲۲ | از ساعت شنی عظیم تا باغی در میانه فرودگاه

سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹

مسئولان برگزار کننده جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به منظور انطباق شهر دوحه با این رویداد ورزشی ویژه، یک سری نمادها و المان‌های شهری از جمله تعدادی ساختمان‌های نمادین به منظور برگزاری این بزرگترین رویداد فوتبالی ساخته‌اند.

جام جهانی قطر

همشهری آنلاین_آرش نهاوندی: ساخت باغ عظیم  و سرپوشیده  ۶ هزار متر مربعی در ترمینال مرکزی فرودگاه دوحه، احداث ساختمانی به شکل ۲۰۲۲  و ساخت موزه المپیک ۳-۲-۱ را می‌توان از مهمترین تلاش‌های قطری‌ها برای انطباق بیشتر پایتخت کشورشان با فضای جام جهانی و جذب گردشگر بیشتر توصیف کرد.

ساعت شمارش معکوس جام جهانی

 

ساعت شمارش معکوس رسمی آغاز مسابقات حام جهانی  ۲۰۲۲ یکی از نمادهای شهری جدید شهر دوحه است که پس از پذیرش میزبانی قطر در پایتخت این کشور نصب شده و جلوه خاصی به یکی از گردشگر پذیرترین سواحل این کشور داده است.

به گزارش سایت جام جهانی قطر، این ساعت در ۲۱ نوامبر ۲۰۲۱ برای جشن گرفتن «یک سال پیش از آغاز جام جهانی» رونمایی شد. ساعت در  منطقه مشهور ساحلی کرونیچه شهر دوحه نصب شده است و برای آغاز یک تورنمنت شگفت انگیز و پر هیجان برای همگان، شمارش معکوس نمایش می‌دهد.

همه مسافران و گردشگرنی که به دوحه می‌روند، می توانند از ساعت دیدن کنند تا از لحظات انتظار، در پس زمینه‌ای از افق خیره کننده این شهر لذت ببرند. طرفداران در سراسر جهان می‌توانند با به اشتراک گذاشتن رویاهای خود در جام جهانی ۲۰۲۲ در رسانه‌های اجتماعی بخشی از شمارش معکوس نهایی باشند. پست‌ها نیز روی ساعت شنی دیجیتالی ساعت نمایش داده می‌شوند.
 

ساختمانی به شکل ۲۰۲۲ برای گرامیداشت جام جهانی
 


به منظور استقبال از مسابقات جام جهانی یکی از اعجاب انگیزترین ساختمان‌های مسکونی در دوحه توسط «ابراهیم ام جیده» معمار ارشد دفتر مهندسی عرب طراحی و ساخته شده است، این ساختمان هم از نمای بالا و هم از نمای دو طرف به شکل« ۲۰۲۲»سال برگزاری جام جهانی قطر در دوحه ساخته شده است.  

به گزارش سایت دزین، این ساختمان نمادین ۲۰۲۲ که در شهر ورزشی دوحه روبروی استادیوم بین‌المللی خلیفه است، میزبان بازی‌های جام جهانی امسال خواهد بود .این ساختمان از چهار بلوک تشکیل شده است که هر بلوک دارای نمای سنگی است. این نمای سنگی اطراف پنجره‌ها را پوشانده تا مانند عدد دو یا صفر به نظر برسد. این بلوک‌ها توسط یک سکوی دو طبقه به هم متصل شده‌اند.

تمهیدات محیط زیستی در قطر: نصب ۳۵۰ چراغ خیابانی خورشیدی برای جام جهانی

 



مسوولان جام جهانی قطر بر رعایت قوانین و قواعد محیط زیستی در ساخت مبلمان شهری برای میزبانی از مسابقات جام جهانی تاکید دارد، از همین رو این کشور از ابتدای میزبانی جام جهانی دستور کار عملکرد سبز  را  سرلوحه آماده سازی زیر ساخت‌های جام جهانی قرار داده است. در آخرین اقدام، این کشور ۳۵۰ چراغ خیابانی خورشیدی خودکار را در چندین مکان در شهر، در سراسر پارکینگ‌های عمومی و جاده‌های کوچک اطراف مناطق شلوغ، نصب شده‌اند.

افتتاح باغ عظیم در آستانه جام جهانی در فرودگاه بین المللی قطر
 


درست در زمانی که هواداران برای حضور در قطر برای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ آماده می‌شوند، فرودگاه بین المللی حمد، بزرگترین فرودگاه این کشور این هفته از یک جنگل جدید سرپوشیده و پر از نور طبیعی رونمایی شد و این فضا به عنوان محل جدید و مرکزی در فرودگاه فعالیت خواهد کرد.

به گزارش سایت پوینتز گایز، این منظره‌ای است که با اطمینان زیاد مورد توجه ویژه  مسافران جام جهانی قطر و مسافرانی که در آینده به فرودگاه بین المللی دوحه می‌روند، قرار خواهد گرفت. این فرودگاه به تازگی افتتاحیه این جنگل سرپوشیده که «باغ میوه» (The Orchard) نام گرفته را جشن گرفت، این باغ که به شکل یک دهلیز جنگلی با هدف ایجاد تصویر جنگل بارانی در ذهن مسافران ساخته شده، ۶۰ هزار  فوت  مربع (۵.۵۷۵ متر مربع)  مساحت دارد و در ترمینال مرکزی  فرودگاه ساخته شده است. نور خورشید، فضای سبز، راهروها و نیم طبقه‌های باغ میوه را روشن می‌کند.

موزه المپیک ۳-۲-۱ قطر مهمترین نماد ورزشی جام جهانی 
 



مسئولان شهر دوحه در آستانه برگزاری مسابقات جام جهانی، علاوه بر طراحی ساختمان ویژه با نمای ۲۰۲۲، ساخت موزه المپیک قطر به عنوان مهمترین نماد ورزشی شهر را مدنظر قرار داده‌اند.

به گزارش دزین، معمار اسپانیایی خوان سیبینا، موزه المپیک و ورزش ۳-۲-۱ قطر را در دوحه قطر به شکل  یک ساختمان شیشه‌ای استوانه‌ای و در پنج حلقه المپیک در هم تنیده را طراحی کرده است. موزه ورزش و المپیک ۳-۲-۱ قطر در دوحه و در مجاورت استادیوم بین المللی خلیفه قرار دارد ، این استادیوم یکی از هشت استادیومی است که برای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر استفاده خواهد شد.

موزه المپیک و ورزش ۳-۲-۱ قطر که اکنون به روی عموم باز است، دارای هفت فضای نمایشگاهی و همچنین یک کافه، یک رستوران و یک فروشگاه مخصوص خرید هدیه است. هر یک از هفت فضای نمایشگاهی این موزه بر موضوع متفاوتی همچون «تاریخ جهانی ورزش»، «تالار ورزشکاران» و «ورزش قطر» تمرکز دارد.