شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سال گذشته#شورای عالی

مرگ هزاران ایرانی در جاده، حوادث جاده‌ای جان چند نفر را گرفته است؟

مرگ هزاران ایرانی در جاده، حوادث جاده‌ای جان چند نفر را گرفته است؟

مهر نوشت: رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: در ۱۰ سال گذشته ۱۷۰ هزار نفر در کشور بر اثر حوادث ترافیکی فوت شده اند.

محمد اسماعیل مطلق، در کارگاه کشوری تدوین خلاصه سیاستی مداخلات ویژه کوتاه مدت در سلامت و ایمنی ترافیک، اظهار کرد: سوانح ترافیک جاده‌ای و آسیب‌های ناشی از آن، یکی از چالش‌های مهم حوزه سلامت عمومی در بسیاری از جوامع است که در سطح ملی و بین المللی دارای اهمیت است.

به گفته وی، طبق آمار جهانی، متأسفانه سالیانه ۱.۳۵ میلیون نفر یعنی تقریباً روزانه ۳۷۰۰ نفر بر اثر حوادث ترافیکی فوت می‌کنند و ۳۰ تا ۵۰ میلیون نفر مصدوم یا معلول می‌شوند که بار سنگینی را به نظام سلامت کشورها تحمیل و هزینه هنگفتی را برای دولت‌ها رقم می‌زنند.

مطلق افزود: در ایران طی ۱۰ سال گذشته حدود ۱۷۰ هزار نفر جان خود را در حوادث ترافیکی از دست داده اند و طی سال ۱۴۰۰ نیز ۱۶۷۷۸ نفر بر اثر این حوادث جان باخته و بیش از ۶۰۰ هزار نفر مصدوم، معلول و یا از کار افتاده شده‌اند.

وی عنوان کرد: از مشکلاتی که حوادث ترافیکی در ایجاد آنها دخیل است، می‌توان به تحمیل هزینه‌های اقتصادی بالا به کشورها و خانواده‌ها، بی سرپرست شدن بسیاری از خانواده‌ها و ایجاد هزینه‌های اجتماعی، معلولیت و ناتوانی‌های بالا، تحمیل هزینه‌های سنگین به بخش سلامت اشاره کرد.

مطلق افزود: اگرچه در طول سال‌های گذشته اقداماتی در حوزه حوادث ترافیکی صورت گرفته، اما آمار بالای مرگ و میر و مصدومیت‌های ناشی از این حوادث در کشور همچنان نگران کننده است و ضرورت دارد در این حوزه اقدامات ویژه ای برای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت با همکاری سازمان‌های مختلف صورت پذیرد.

خسارت ۵,۵ میلیارد تومانی به کشور بر اثر تصادف فوتی - تابناک | TABNAK

۲۳۳۲۷۱