شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#قیمت
رصد بازار خودرو؛

رونمایی از وانت جدید و جذاب چانگان+ قیمت

کدخبر: ۵۳۴۹۱۶
چانگان پیکاپ جدید خود بنام لنتوشه (Lantuozhe) را راهی بازار چین کرده است. این یک پیکاپ کاملاً جدید است که ظاهر مدرن و جذابی دارد.
رونمایی از وانت جدید و جذاب چانگان+ قیمت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پدال، در جلوی خودرو شاهد جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی بزرگ با قاب کرومی پهنی هستیم که در بالای آن یک نوار LED کار شده است. لنتوشه در نمای جانبی فرم سنتی پیکاپ‌های دو کابین را دارد و تنها ویژگی قابل‌ذکر آن گلگیرهای کمی برجسته با فلاپ‌های پلاستیکی هستند. در عقب نیز چراغ‌های عمودی نسبتاً ساده‌ای به همراه چراغ ترمز سوم در بالای شیشه به چشم می‌خورد.

لنتوشه در دو نسخهٔ استاندارد و کشیده ارائه می‌شود که اولی ۵,۳۵۰ میلی‌متر و دومی ۵,۶۰۰ میلی‌متر طول دارند. عرض و ارتفاع دو نسخه اما یکسان و به ترتیب برابر با ۱,۹۳۰ میلی‌متر عرض و ۱,۸۷۵ میلی‌متر است. طول اتاق بار نسخهٔ استاندارد ۱,۶۰۰ میلی‌متر و نسخهٔ کشیده ۱,۸۷۵ میلی‌متر است درحالی‌که عرض و ارتفاع اتاق بار هردو نسخه به ترتیب ۱,۵۹۵ و ۵۰۰ میلی‌متر اعلام شده است.

 

نسخهٔ کشیده ۲۳۰ میلی‌متر از زمین فاصله دارد اما این رقم برای نسخهٔ استاندارد ۲۲۵ میلی‌متر است. زوایای حمله و فرار نسخهٔ استاندارد پیکاپ جدید چانگان نیز به ترتیب ۲۸ درجه و ۲۶ درجه اعلام شده است. علاوه بر این، چانگان یک نسخهٔ آفرودی هم از این پیکاپ ارائه خواهد کرد که روی جلوپنجره و درب پشتی خود کلمهٔ Pro دارد و به لاستیک‌های آفرودی، باربند مشکی، وینچ سفارشی و… مجهز است. همچنین داخل اتاق بار تمام نسخه‌ها نیز با متریال ضد سائیدگی پوشیده شده که دوام پیکاپ را افزایش می‌دهد.

در داخل لنتوشه دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی به هم چسبیده برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی دیده می‌شود. نمایشگر مرکزی به جدیدترین نسل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ساخت خود چانگان مجهز است و از چیپ هشت هسته‌ای MT8666 استفاده می‌کند تا قابلیت نمایش تصاویر پانورامای ۵۴۰ درجه را داشته باشد. غربیلک فرمان D شکل و شیفتر الکترونیکی هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این پیکاپ جدید چینی هستند.

لنتوشه به نسل جدید پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ چانگان بنام نهنگ آبی مجهز شده که ۲۳۳ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتور از طریق گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF صورت می‌گیرد و سامانهٔ چهارچرخ محرک با پنج حالت رانندگی مختلف هم قابل سفارش خواهد بود. علاوه بر این، یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربودیزل با ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور هم برای لنتوشه ارائه می‌شود که در کنار گیربکس شش سرعتهٔ دستی قرار می‌گیرد.

سیستم تعلیق این پیکاپ جدید چانگان در جلو از نوع دو جناقی در و در عقب پنج اتصالی است که موجب بهبود کیفیت سواری می‌شود. قیمت چانگان لنتوشه از ۹۹,۹۰۰ یوآن معادل ۱۴,۱۰۰ دلار (معادل ۴۹۰ میلیون تومان) آغاز شده و در بالاترین مدل به ۱۵۳,۹۰۰ یوآن معادل ۲۱,۷۶۰ دلار می‌رسد.