شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پارکینگ#سال ۹۶#خودرو

افت تولید خودرو و دپو در پارکینگ ها از سال ۹۶ آغاز شد/ راهبرد استفاده از قطعات مشترک برای خودروی جدید

افت تولید خودرو و دپو در پارکینگ ها از سال ۹۶ آغاز شد/ راهبرد استفاده از قطعات مشترک برای خودروی جدید

مدیرکل صنایع خودرو وزارت صمت گفت: باید از راهبرد استفاده از قطعات مشترک و پلتفرم های مشترک در صنعت خودروی ایران استفاده کنیم تا تولید خودرو اقتصادی شود‌‌.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، عبدالله توکلی لاهیجانی مدیرکل صنایع خودرو وزارت صمت امروز سه شنبه ۲۴ آبان در اولین میزگرد تخصصی رویداد نوآوری بهره‌ور حوزه حمل‌ و نقل با موضوع «خودروی اقتصادی» اظهار داشت: ۷۰ درصد قطعات و بخش های مختلف یک خودرو می تواند به صورت مشترک بین شرکت های تولید کننده استفاده شود؛ باید از فرایند توسعه محصول شرکت های مختلف استفاده کرد.

توکلی لاهیجانی خاطرنشان کرد: برای اینکه تولید یک خودرو اقتصادی باشد می توان از موتور و برخی قطعات که تولید شرکت های مشترک است استفاده کرد. برای مثال ۲ خودرو ساز تویوتا و سیتروئن از یک پلتفرم مشترک استفاده کردند اما دو خودروی کمی متفاوت از هم ساختند.

وی افزود: نقشه راه تحولی صنعت خودرو در وزارت صمت در سه گام ترسیم شده است که همزمان در حال اجراست.

مدیرکل صنایع خودرو وزارت صمت تصریح کرد: سال گدشته ۷۰ درصد خودروی تولیدی ناقص بوده و در پارکینگ ها دپو می شد؛ افت تولید و دپو خودرو در پارکینگ ها از سال ۹۶ رقم خورد به طوری که از تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو به تولید ۷۰۰ هزار خودرو رسیدیم که ۳۰۰ هزار خودرو هم در پارکینگ ها دپو می شد.

توکلی لاهیجانی گفت: پلتفرم خودروی اقتصادی به صورت مشترک و با همراهی ۲ خودرو ساز بزرگ ایران در حال طراحی و ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: صنعت خودرو ایران هم اکنون در حال پوست اندازی در توسعه پلتفرم هاست؛ همچنین در حال تغییر قواعد تولید خودرو هستیم که تمامی بخش های این سه گام در حال اجراست.

انتهای پیام/