شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#مجلس شورای اسلامی

کمیسیون بهداشت: عدم اقدام به موقع سازمان غذا و دارو سبب ایجاد شوک در زنجیره تامین دارو شده است

کمیسیون بهداشت: عدم اقدام به موقع سازمان غذا و دارو سبب ایجاد شوک در زنجیره تامین دارو شده است

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون متبوعش درخصوص بررسی نحوه مدیریت زنجیره تامین و توزیع دارو و علل کمبودهای اخیر در کشور و همچنین گزارشی از نحوه اجرای طرح دارویار را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس در نشست علنی صبح امروز (سه شنبه 24 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص بررسی نحوه مدیریت زنجیره تامین و توزیع دارو و علل کمبودهای اخیر در کشور و همچنین گزارشی از نحوه اجرای طرح دارویار گفت: جمع بندی بررسی های صورت گرفته در کمیسیون بهداشت و درمان موید آن است علی رغم آنکه در تفاهم نامه 42 بندی اجرای طرح اصلاح سیاست های ارزی در حوزه سلامت وظایف هر یک از دستگاه های متولی برای مدیریت بهینه زنجیره تامین و توزیع دارو و اجرای بهینه طرح دارویار مشخص گردیده است، اما به دلیل وجود برخی از ناهماهنگی ها و ضعف های عملیاتی دستگاه های مسئول، امروز از یکسو شاهد افزایش قیمت برخی از اقلام دارویی و بعضاً افزایش پرداخت از جیب بیماران هستیم.

وی افزود: از سویی بهبود در امر سهولت دسترسی شهروندان به برخی اقلام دارویی صورت نگرفته و کمبودهای دارویی در بازار، موجب اخلال و رنج در زندگی روزمره مردم شده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس عنوان کرد: یکی از مهمترین ماموریت های سازمان غذا و دارو، تنظیم بازار دارو از طریق سیاستگذاری و تنظیم مقررات تولید، توزیع و عرضه است. بررسی های این کمیسیون حاکی از آن است که این سازمان تاکنون نه تنها در تخمین و پیش بینی داروهای مورد نیاز جامعه عملکرد مناسبی نداشته، بلکه با عدم اتخاذ یک مکانیسم دقیق و کارشناسی شده برای قیمت گذاری داروها در کمیسیون قیمت گذاری، زمینه ایجاد شوک در ابتدای زنجیره تامین دارو به ویژه در روزها و هفته های اخیر را فراهم کرده است.

متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/