شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوتیسم#پوشش#بیمه

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان:

اوتیسم تحت پوشش بیمه سلامت رفت/ ارتقای خدمات درمانی

اوتیسم تحت پوشش بیمه سلامت رفت/ ارتقای خدمات درمانی

سمنان- مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با بیان اینکه این بیمه ۲۷ بیماری را پوشش می‌دهد، گفت: اوتیسم و انواع پیوندهای عضو به فهرست درمانی بیماری‌های تحت پوشش بیمه سلامت افزوده شد.

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره نحوه پوشش بیمه‌ای بیماران خاص در سراسر استان سمنان بیان کرد: آئین نامه حمایت از بیماران صعب‌العلاج مردادماه سال جاری به پیشنهاد وزارت بهداشت و تصویب هیئت وزیران مصوب شد که چند هفته اخیر به بیمه سلامت استان سمنان ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت از این پس ۲۷ بیماری تحت پوشش قرار می‌دهد که برخی از آنها سابقاً نیز پوشش داده می‌شد و برخی بیماری‌های جدید نیز افزوده شده است، افزود: اوتیسم، انواع سرطان‌ها، سکته‌های مغزی و بیماری‌های قلبی عروقی، پیوندها مانند کلیه، کبد و … در زمره بیماری‌هایی هستند که اخیراً به فهرست پوشش کامل‌تر بیمه سلامت افزوده شده و یا پوشش‌هایشان تقویت شده است.

پوشش هموفیلی و تالاسمی

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با بیان اینکه سابقاً تنها پیوند کلیه آن هم به صورت ناقص تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گرفت که حالا پوشش ما به دیگر پیوند اعضا ارتقا پیدا کرده و البته کامل‌تر نیز شده است، تاکید کرد: در فهرست جدید بیمه سلامت بیماری‌های مزمن روانی نیز جای دارند.

حسینی با بیان اینکه از این پس بیمه سلامت به بیماران دیابتی هم خدمات می‌دهد، گفت: ام اس، هموفیلی، تالاسمی و … از دیگر بیماری‌های خاص هستند که تحت پوشش این بیمه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بیماران خاص می‌توانند از سه طریق به عضویت بیمه سلامت در بیایند، تاکید کرد: مراجعه به معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراجعه سازمان بیمه سلامت و شعب سراسر استان سمنان و همچنین سامانه شهروندی در اینترنت سه راهی است که بیماران خاص می‌توانند بیمه شوند.