شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#رسانه‌ها

جزئیات جدید از کشته شدن جواد حیدری در ناآرامی ها | درگیری با ماموران، ۴ شلیک هوایی و اقدام به فرار | جسد کجا پیدا شد؟

سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

ابوالحسن کبیری گفت: رسانه پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است و از این رو می‌طلبد رسانه‌ها در انتقال انتظارات و مطالبات مردم به مسئولان بیش از پیش کوشا باشند.

کبیری

به گزارش همشهری آنلاین، معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: در خصوص اتفاقات اخیری که پیش آمد با مدیریت و همدلی که در استان وجود داشت اجازه ندادیم اغتشاشات گسترده شکل گیرد و به جامعه آسیب جدی وارد شود.

وی تاکید کرد: در خصوص دستگیری ها، بخشی میدانی و بخشی خارج از میدان بود که در مباحث بازداشتی ها، پرونده‌ها بررسی و هیچ فردی بدون دلیل و مدرک بازداشت نشده است.

کبیری با اشاره به اینکه در قزوین فعلاً هیچ حکمی صادر نشده است، گفت: بخشی از دستگیرشدگان محرک بوده و بخشی نیز موجب آسیب رساندن به اموال عمومی شده اند از این رو کسانی که مرتکب هدایت کردن افراد جهت اغتشاش و یا استفاده از سلاح‌هایی همچون چاقو نشده بودند، آزاد شده اند.

وی اعلام کرد: ۲۱۰ نفر از مامورین حافظ امنیت در اغتشاشات اخیر مصدوم شدند و ۵۰ نفر نیز از طرف مقابل آسیب دیده اند که به بیمارستان‌ها مراجعه داشتند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین بیان کرد: در بحث اغتشاشات ۳ نفر در قزوین کشته شده اند. یک نفر در قزوین، یک نفر در تاکستان و یک نفر در الوند در جریان آشوب‌ها کشته شدند. شخصی که در تاکستان بود سابقه بسیجی داشته و متاسفانه با شلیک اسلحه کلت به شهادت می‌رسد.

کبیری مطرح کرد: فردی به نام جواد حیدری که در جریان اغتشاشات قزوین کشته شد، در نزدیکی مقر فرماندهی انتظامی بوده که ابتدا با ماموران درگیر می‌شود و پس از درگیری و ۴ تیر هوایی که توسط مأموران زده می‌شود اقدام به فرار می‌کند و در نهایت پس از مدت زمانی در بین درختان یافت می‌شود.

وی گفت: از این فرد ۴ شیشه مواد اشتعال زا، چکش و ۱۲ عدد درفش ضبط می‌شود و گفتنی است وی چندین فقره پرونده درگیری و محکومیت کیفری نیز در سوابق خود داشته است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین بیان کرد: در حوزه دانشجویی نیز تعدادی از دانشجویان که به عنوان لیدر و محرک اصلی هستند در اختیار مقام قضایی قرار دارند، اما با این وجود پس از طی شدن روند قانونی و بررسی‌های لازم، روزانه از میزان بازداشتی‌ها کاسته می‌شود.

وی گفت: نه تنها برخی رسانه‌ها در حوزه اغتشاشات اخیر مواضع خود را نشان نداده اند بلکه بسیاری از مسئولان اصولگرا و حتی برخی از نمایندگان مجلس نیز مواضع خود را در برابر اغتشاشات نشان نداده و هیچ صحبتی در این حوزه نداشتند.

این مقام مسئول اعلام کرد: متاسفانه گاهی‌تر و خشک باهم می‌سوزند و در اتفاقات اخیر نیز این مسئله موجب شد تا برخی از کسب و کارها آسیب ببیند، اما دولت بنا دارد با تشکیل پرونده‌هایی نسبت به حمایت از کسب و کارهایی که دچار خسارت شدند حمایت‌هایی را انجام دهد.

کبیری تاکید کرد: ما با کسانی که از قشر یا صنف خاصی بوده و اعتراض کرده اند صحبت کرده و تلاش کردیم مشکلات را مرتفع کنیم، اما اغتشاشگران متعلق به صنف یا قشر خاصی نیستند.