شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#سعید#سایه#جلیلی#توافق هسته

کنایه سعید جلیلی به توافق هسته ای/ هر دانشگاه ما باید به یک دولت در سایه تبدیل شود

کدخبر: ۵۳۴۸۳۰
سعید جلیلی گفت: دشمن با ایجاد اغتشاشات درصدد است که با پوشاندن نقاط قوت ما، نقاط ضعف را برجسته کند لذا با تقویت کردن نقاط قوت باید با این حربه دشمن مقابله کنیم.
کنایه سعید جلیلی به توافق هسته ای/ هر دانشگاه ما باید به یک دولت در سایه تبدیل شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ظهر دوشنبه با حضور در جمع اساتید دانشگاه‌های خراسان جنوبی اظهار داشت: همه کسانی که در ۴۰ سال گذشته قصد داشتند با فشار حداکثری مانع پیشرفت و توسعه این کشور شوند، شکست خورده‌اند.

وی تاکید کرد: دشمن با ایجاد اغتشاشات درصدد است که با پوشاندن نقاط قوت ما، نقاط ضعف را برجسته کند لذا با تقویت کردن نقاط قوت باید با این حربه دشمن مقابله کنیم.

جلیلی با اشاره به اینکه باید علاوه بر گفتگوی چهره به چهره با جوانان، دنبال حل مشکلات کشور باشیم، گفت: هرچند منابع کمتر از نیاز ما است اما باید از دانشگاه‌ها برای ارتقای این منابع استفاده شود.

وی ادامه داد: ردیف‌های اعتباری فراوانی داریم که اگر به خوبی مدیریت شوند با وجود همه مشکلاتی که داریم، بسیاری از مسائل را حل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برای هر استان به طور متوسط حدود هزار میلیارد تومان به کمیته امداد برای اشتغالزایی اختصاص یافته است، بیان داشت: اگر این اعتبار به بهترین شکل توزیع شود و از دانشگاه‌ها هم برای انجام این موضوع کمک گرفته شود، تأثیر بسیار زیادی در ایجاد اشتغال خواهد داشت.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: با وجود اینکه اولین تحریم‌ها در بخش‌های هسته‌ای و نظامی بود پیشرفت‌های بسیار خوبی در این عرصه‌ها کسب کرده‌ایم که نشانگر آن است که همه مشکلات وابسته به تحریم‌ها نیست.

جلیلی افزود: در گذشته گفتند که با توافق هسته‌ای همه مشکلات حل می‌شود اما در عمل رشد اقتصادی که باید هشت درصد می‌شد، منفی هشت شد.

وی با تاکید بر این نکته که برای رشد هشت درصدی اقتصادی باید سهم دانشگاه‌ها در این خصوص مشخص شود، گفت: ظرفیت خیلی خوبی در دانشگاه‌های خراسان جنوبی وجود دارد که باید برای توسعه و پیشرفت استان به خوبی از آن ها استفاده شود.

جلیلی با بیان اینکه امروز در بسیاری از عرصه‌ها در رتبه‌های ۱۰ یا ۲۰ دنیا قرار داریم، اظهار کرد: با این وجود این سوال مطرح است که این موضوع چرا در سفره مردم ملموس نیست؟

وی با بیان اینکه باید از ابتدای زنجیره تولید تا انتهای موضوع‌های مختلف را به خوبی بررسی کنیم و از همه مهمتر نقش خود را در این خصوص مشخص کنیم، گفت: دانشگاه‌ها وظیفه دارند برای خود نقش تعریف کنند تا از این طریق بتوانند در توسعه و پیشرفت کشور نقش آفرینی کنند.

جلیلی با بیان اینکه هر دانشگاه ما باید به یک دولت در سایه تبدیل شود، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت علمی، اساتید، دانشجویان و دانشگاه‌ها و هزینه‌های زیاد از جمله عمر انسان که قابل جبران نیست باید نقش دانشگاه‌ها جدی‌تر گرفته شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بحث دولت در سایه را چند سال پیش مطرح کردیم اکنون هم تاکید داریم چون نیاز به گفتمان نرم داریم تا به موازات آن، آحاد جامعه سایه به سایه تحولات جامعه را دنبال کنند و بر آن تاثیر بگذارند.

جلیلی ادامه داد: در سیاست خارجی فرصت‌ها از نقاط اشتراک شکل می‌گیرد و از نقاط افتراق هم تهدیدها به وجود می‌آید بنا براین با بهره‌گیری از فرصت‌ها باید توان خود را افزایش دهیم.