شهر خبر

صربستان؛ عقاب‌های بلوک شرق

صربستان؛ عقاب‌های بلوک شرق

تیم ملی صربستان در گروه G مسابقات جام جهانی باید با برزیل، کامرون و سوئیس برای صعود رقابت کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ روند صربی‌ها در راه رسیدن به جام جهانی بسیار خوب بود اما نکته منفی آمار بد همیشگی آن‌ها در خود جام‌ها است که باعث شده آمار عدم صعود در ۴ جام از ۵ جام جهانی برای‌شان خلق شود. این بار اما یک مربی جسور با خط حمله‌ای با کیفیت ممکن است امید را در دل هواداران این تیم بابت صعود افزایش دهد.  

در دوره قبلی جام جهانی هم صربستان با سوئیس و برزیل همگروه بود و این بار قطعا عنصر انتقام به کمک آن‌ها خواهد آمد. شاید حتی فوتبال دوستان شادی گل مشهور ژاکا و شقیری را هم در خاطر داشته باشند که حالا باز هم می‌تواند انگیزه ای ویژه برای این دو بازیکن در نظر گرفته شود تا شاید کمکی به حضور آن‌ها در مرحله حذفی، برای اولین بار از سال ۱۹۹۸ باشد. دوره‌ای که با نام یوگسلاوی در جام شرکت می‌کردند. این بار آن‌ها صربستان ناکام خواهند بود یا یوگسلاوی درخشان؟

سرمربی: دراگان استویکوویچ

هافبک بازیساز اسبق تیم ملی صربستان که حالا ۵۷ سال سن دارد در جام جهانی امید صربی‌ها است. سبکی که او پیاده کرده به بازیکنان آزادی عمل می‌دهد اما آیا این مساله برای صعودشان کافی است؟

ستاره: دوشان تادیچ

روزی که جام آغاز می‌شود او تولد ۳۴ سالگی‌اش را جشن خواهد گرفت. از زمانی که مربی‌شان بازی می‌کرد، تادیچ بهترین شماره ۱۰ صربی‌ها بوده و انتقالش به آژاکس باعث شد رشدی چشم‌گیر داشته باشد. بدون حضور او صربستان تیمی قوی نخواهد بود.

نقطه ضعف: در مرحله مقدماتی با حضور لوکزامبورگ و آذربایجان، تنها یک کلین شیت برای صربستان ثبت شد. دروازه‌بان‌های این تیم هم چندان درجه یک به شمار نمی‌روند.

نقطه قوت: دست سرمربی تیم در خط حمله باز است. الکساندر میتروویچ، لوکا یوویچ و دوژان ولاهوویچ دردسر شیرین استویکوویچ را برای انتخاب دو نفر اصلی ساخته‌اند. خلاقیت تادیچ، پاس‌های میلینکوویچ و ارسال‌های کاستیچ هم از دیگر نقاط قوت این تیم است.

ترکیب احتمالی:

میلینکوویچ ساویچ

ولیکوویچ – میلنکوویچ – پاولویچ

زیوکوویچ – گودلی – سرگی میلینکوویچ ساویچ – کاستیچ

تادیچ

ولاهوویچ - میتروویچ

انتهای پیام/