شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سعید#شورای عالی#امنیت ملی

سعید جلیلی: دشمن می‌خواهد مدل انقلاب اسلامی تکثیر نشود

سعید جلیلی: دشمن می‌خواهد مدل انقلاب اسلامی تکثیر نشود

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: ما امروز دو وظیفه مهم داریم اینکه نقاط قوت را نباید فراموش کنیم چون کفر بوده و دشمن به دنبال همین است که به جوان بگوید ببین چقدر بیچاره شده ای.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی شامگاه دوشنبه در یادوارده شهدای استانداری خراسان جنوبی، فرمانداری ها و بخشداری های تابعه اظهار داشت: تلاش امروز دشمن جلوگیری از عدم تکرار و تکثیر نسلی همانند نسل سالهای انقلاب است که در برابر قدرتهای استکباری ایستادگی کرد و درست به همین دلیل است که امروز دشمن علاوه بر فضای مجازی توسط ۲۵۰ شبکه ماهواره‌ای در مورد ایران برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: ما امروز دو وظیفه مهم داریم اینکه نقاط قوت را نباید فراموش کنیم چون کفر بوده و دشمن به دنبال همین است که به جوان بگوید ببین چقدر بیچاره شده ای.

وی ادامه داد: دشمن می خواهد تصویری که  مملو از پوشاندن نقاط قوت و قدرت ملت است نشان دهد لذا همه کسانی که در این عرصه صاحب نظر هستند نگذارند این اتفاق بیافتدچون یک وجه جهاد تبیین همین است البته نقاط ضعف هم همه باید همت کنیم تا برطرف شود .

وی با تاکید براینکه برطرف کردن ضعف‌ها نیازمند حرکت دسته جمعی است عنوان کرد: ملت ما به نقطه ای رسیده که می خواهد اوج گیرد و اگر در سخت ترین صحنه‌های جنگ موفقیت‌هایی دارند پس  در عرصه کشاورزی، اقتصاد و صنعت هم می ‌توانند این موفقیت ها را شکل دهند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: چنین جلساتی که به یاد شهدا برگزار می شود از جنبه‌های مختلف حایز اهمیت است آنهم در حوادثی که این روزها کشور با آن روبه رواست و سوال زیادی مطرح می شود که این رویدادها برای چیست؟

وی افزود: سوالی که نه برای مردم ما بلکه برای مردم دنیا زیاد مطرح باشد این است که در ایران چه خبر است؟

جلیلی عنوان کرد: این سوال یک سوال طولانی است و بیش از چهل و چند سال است که مردم دنیا در نقاط مختلف وقتی به رسانه ها توجه می کنند می بینند صحبت از ایران است چرا؟

وی عنوان کرد: قدرت ایران در دفاع مقدس منشا آن کجا بود که مسئولان مربوطه در آمریکا وقتی فشار حداکثری را اعمال کردند تا ایران را تحریم کنند حتی ایران حق نداشت سیم خاردار وارد کند الان کشورهای غربی نگران صادر شدن سلاح پیشرفته از این کشور هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه ملت ایران در برابر دشمن ایستاد و نترسید گفت: مسیر پیشرفت های ملت ایران در این چند دهه گذشته از انقلاب باید تبیین شود که نشان از قدرت داخلی ما دارد.

وی با بیان اینکه دشمن دیگر گزینه ای روی میز ندارد گفت:گزینه نظامی اولین اقدام دشمن بود، ترور هم انجام داد و فشار اقتصادی هم به شکل حداکثری بود لذا امروز در این نقطه هستیم که دشمن مستاصل شده است.

جلیلی ادامه داد: در طول تاریخ هم اینگونه بوده هرگاه پشت خیمه دشمن رسیدیم زور دیگر کارآمدی نداشته لذا دشمن به تزویر روی آروده و اینجا باید دقت کرد.

وی افزود: برگزاری چنین یادواره هایی اهمیت آن در همین است که توجه دهیم امروز دشمن چه چیزی را روی نیزه خواهد برد و علم خواهد کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز باید بدانیم دشمن چه چیزی را دستاویز کرده تا ملتی را دچار تردید کند  لذا ۴۰ و چند سال است که دنبال چنین برنامه ای بوده آنهم  برای ملتی که انتخابش را انجام داده و با آن قدرت  و اقتدار گرفته و پیشرفت کرده است.

وی اظهار داشت: از همین رو شاهد هستیم دشمن با همه استیصال  دست به تحرکات واقعا مذبوحانه می زند و الان  کسانی که جنگ، ترور، تحریم های فلج کننده را تحمیل کردند شعار زندگی سر می‌دهد.

جلیلی ادامه داد: اگر تاریخ را بررسی کنیم می بینیم در همین کشور سال ۴۳  آمریکا لایحه ای به مجلس برد که اگر یک آمریکایی آمد به ایران و به شهروند یا حتی بالاترین مقام ایرانی تعرض کرد دادگاه ایران حق محاکمه او را ندارد الان همین آمریکا شعار آزادی سر می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه این مسایل را باید برای جوانان و نوجوانان تبیین کرد اظهار داشت: همه ما در این خصوص وظیفه را داریم چون اگر ملتی دچار فراموشی تاریخی شود خسارت می بیند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: امروز اگر می بینید ۲۵۰ شبکه ماهواره ای فقط برای ایران برنامه پخش می‌کنند  برای پر کردن اوقافت فراغت ملت ما نیست آن هم کسانی که حاضر نیستند پانسمان بیماران پروانه ای را بدهند بعد می بینید اینها طرفدار زن شده اند آنهم جوامعی که در رفتارهای غلط نسبت به بانوان به بن بست رسیده اند.

وی با تاکید بر اینکه شهدا و رزمندگان عزت، شکوه و قدرت را برای ملت ایران به ارمغان آوردند گفت: تمام تلاش دشمن این است که آن نسل تکثیر نشود لذا تمام توان خود را همین قدرت‌ها در سوریه گذاشتند اما بازهم دهه هفتادی های ما آنجا ایستادگی می کنند و شخصیت‌هایی همچون شهید حججی بروز پیدا می‌کند.

جلیلی اظهار داشت: از همین رو است که اوباما از ایران به عنوان مانع جدی یاد می کند که در سوریه پیروز نشده است.

وی افزود: الان هم دشمن به دروغ های واضح و  فحش‌های رکیک روی آورده تا نسل انقلابی در ایران تکثیر نشود اما باز هم می‌بینیم شخصیت‌هایی همچون آرمان علی وردی و روح الله عجمیان متولدین دهه هشتاد مقابل دشمن می ایستند و شهید می‌شوند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه این جوانان افتخار و قدرت ما هستند گفت: حسرت چنین جوانانی بر دل دشمن می ماند که بدون هیچ وظیفه و ماموریتی در برابر دشمن می ایستند و اینها در محاسبات آنها نیست لذا همه تلاش می‌کند اما می‌بینند با ملت و ایرانی مواجه شده که مملو از ایمان و آرمان است.

وی با بیان اینکه آرمان علی وردی تمام وجودش آرمان و اقتدار ایران بود که در مقابل دشمن ایستاد اظهار داشت: آنها نمی‌توانند این چیزها را درک کنند لذا محاسباتشان دچار اخلال می‌شود.

جلیلی با اشاره به اینکه امروز ابزار دشمن برخی دلقک‌ها هستند تاکید کرد: اگر در جنگ سخت و نیمه سخت توانستیم موفق شویم به اتکای قدرت نرم ما بوده است که به طریق اولا دشمن را شکست دادیم.

وی عنوان کرد: قدرت نرم ما شامل موفقیت‌هایی است لذا اگر امروز به مرحله ای رسیده ایم که این موانع را پشت سر گذاشته ایم و از گردنه‌ها عبور کرده ایم و دشمن می‌گوید گزینه ای ندارد یعنی به مرحله ای رسیده که باید شتاب گیریم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت:اگر زمان جنگ  موفقیت‌هایی  را داشتیم مرهون یک فرهنگ، تفکر و گفتمان بود که امام فرمود تفکر دلنشین بسیجی بر جامعه حاکم شود و امروز یک وظیفه جدی داریم که این تفکر باید در کوچه ، خیابان ادارات، اقتصاد ،صنعت ،کشاورزی و سلسله مراتب اداری حاکم شود.

وی با تاکید بر لزوم الهام گرفتن از تفکرات غالب بر روحیه بسیجی در جنگ اظهار داشت: آن زمان اگر کسی در مقام فرمانده بود طوری رفتار می کرد که نیرو انگیزه می‌گرفت و نمونه آن را در شهید سلیمانی، شهید کاوه و همه شهدا می توان سراغ گرفت.

جلیلی یادآور شد: این تفکر تمام محاسبات طرف مقابل را بهم می ریزد لذا اگر امروز این فرهنگ  در ادارات حاکم شود ما باید به سراغ مردم بریم و مشکلاتشان را حل کنیم.

وی با بیان اینکه ما وارث چنین میراث گرانقدری هستیم و حفظ آن مجاهدت و کار می خواهد  تصریح کرد:باید چرایی انجام نشدن کارها بررسی شود تا در حد ممکن بتوان انجام داد اگر می‌خواهیم کاری به نتیجه برسد باید هدفی مشخص کنیم و وقتی آرام بگیریم که نتیجه حاصل شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: اگر اینجا می نشینیم و با شهدا تجدید عهد و پیمان می کنیم که البته برگزاری چنین مراسم هایی جای تشکر دارد اما باید این بحث‌ها را در اقتصاد، کشاورزی و مباحث علمی ترجمه کرد تا سوالات جوانان پاسخ داده شود.

وی با تاکید بر اینکه افتخار انقلاب اسلامی این است که چه در مبارزه و پیشرفت به حداقل ها اکتفا نمی‌کند افزود: در شرایطی که اولین فشارهای دشمن روی تحریم نظامی بود الان دشمن به دست و پا افتاده که سلاح به کشورهای دیگر ندهیم.

جلیلی گفت:  قدرت اصلی همین جوانان و نوجوانان هستند که نباید رها شوند لذا همه ما باید احساس مسوولیت کنیم و بر همین اصل محله به محله ،مدرسه به مدرسه ، برویم چون جوان و نوجوان در معرض دهها سوال و شبهه قرار دارد .

وی اظهار داشت: البته بشارت را هم خداوند داده است که اگر در چنین جلساتی به یاد شهدا می نشینیم به تعبیر صریح قرآن آنها هم به یاد ما هستند و جامعه ای که همراهی با شهدا دارد نگرانی و ترس نخواهد داشت.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی امروز (دوشنبه) با استقبال استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استانی وارد بیرجند شد و با حضور در گلزار شهدای مرکز استان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

وی سپس با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار کرد و حضور در جمع دانشگاهیان، دانشجویان و شرکت در یادواره شهدای استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های خراسان جنوبی از دیگر برنامه‌های این سفر است.