شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استانبول#ترکیه#حمله تروریستی

حزب الله لبنان انفجار تروریستی استانبول را محکوم کرد

حزب الله لبنان انفجار تروریستی استانبول را محکوم کرد

حزب الله لبنان حمله تروریستی شهر استانبول ترکیه که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی شد را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، حزب الله لبنان در بیانیه ای در واکنش به انفجار روز گذشته استانبول تاکید کرد: این انفجار تروریستی که شهر استانبول را هدف قرار داد و منجر به کشته و زخمی شدن شماری غیر نظامی شد را محکوم می کنیم.

در این بیانیه آمده است: ما خواهان موضعگیری قاطع در قبال گروه های تروریستی در هر کشوری از جهان هستیم و هیچ کشوری در جهان از تهدیدهای این گروه ها در امان نیست و این مسئله نیازمند اتخاذ موضع واحد است.

لازم به ذکر است که منابع خبری عصر یکشنبه از وقوع انفجار در مرکز استانبول ترکیه و کشته شدن چند نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر خبر دادند.

«فواد اوکتای» معاون رئیس جمهور ترکیه پیش از این در سخنانی اعلام کرد که شمار مجروحان در انفجار استانبول به ۸۱ نفر رسیده است.

تلویزیون ترکیه در نخستین لحظات این حادثه در این خصوص گزارش داده بود که انفجاری در مرکز استانبول به وقوع پیوست و ده‌ها نفر در این حادثه زخمی شدند و همچنین چند نفر هم بر اثر این انفجار جان باختند.

این انفجار در خیابان توریستی استقلال در میدان تقسیم واقع در قلب استانبول به وقوع پیوست.

فرماندار شهر استانبول در این باره اعلام کرد: در پی انفجار در خیابان استقلال در استانبول شماری کشته و زخمی شدند. نیروهای امنیتی و پلیس منطقه حادثه را به محاصره کامل خود درآورده و از هرگونه تردد در آن جلوگیری می‌کنند. امداد و نجات مجروحان نیز ادامه دارد.