شهر خبر

تیر ۴۰ هزار یورویی شارلروا برای به سنگ خورد

تیر ۴۰ هزار یورویی شارلروا برای به سنگ خورد

ایران ورزشی نوشت: امیرحسین حسین‌زاده امیدوار بود به لیست تیم ملی اضافه شود و حضور در جام جهانی را تجربه کند، اما کی‌رش او را دعوت نکرد.

لیست تیم ملی برای حضور در جام جهانی نهایی شده و فقط مانده یکی دو پست که کارلوس کی‌روش روی آنها در حال تفکر و تصمیم‌گیری است. از جمله بازیکنانی که امیدوار بود به لیست تیم ملی برسد و حضور در جام جهانی را تجربه کند، امیرحسین حسین‌زاده بود. هافبک ۲۲ ساله‌ای که فصل قبل در ۳۰ بازی لیگ برتر برای استقلال ۸ گل به ثمر رساند و نام خود را به عنوان یکی از استعدادهای ناب فوتبال ایران مطرح کرد. حسین‌زاده بعد از درخشش با پیراهن استقلال، حتی در زمان حضور دراگان اسکوچیچ هم به تیم ملی دعوت شد و در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲ بار هم به میدان رفت. البته ۲ حضور کوتاه‌مدت که جمع دقایق آن به ۸ رسید.
در نقل و انتقالات تابستانی، امیرحسین حسین‌زاده به بلژیک رفت تا پیراهن شارلروا را بر تن کند. او در شرایطی راهی تیم بلژیکی شد که استقلال مخالف جدایی‌اش بود اما بندی در قرارداد حسین‌زاده وجود داشت که اجازه می‌داد با پرداخت ۲۵۰ هزار یورو بتواند رضایتنامه خود را دریافت کند. همین بند باعث شد تا مجوز انتقال حسین‌زاده به شارلروا صادر شود و او بتواند نخستین حضور خود در فوتبال اروپا را تجربه کند.
حسین‌زاده خیلی دیرتر از سایر بازیکنان شارلروا به اردوی آماده‌سازی رسید و حتی بخش زیادی از مسابقات ابتدای فصل را از دست داد. از هفته هفتم و بازی مقابل خنت اما فرصت عرض اندام به این هافبک ایرانی رسید و او برای یک دقیقه راهی زمین شد. هفته هشتم برابر لوون ۳ دقیقه بازی کرد و نخستین بار هفته دهم و مقابل اندرلخت به ترکیب اصلی رسید و از ابتدا به میدان رفت و در دقیقه ۶۲ جای خود را به علی قلی‌زاده داد.
هفته یازدهم و مقابل استانداردلیژ، سرمربی شارلروا ۳۳ دقیقه به حسین‌زاده فرصت بازی داد و بازی بعدی برابر سنت‌ترویدن، هافبک ایرانی در حضور ۳۶ دقیقه‌ای خود توانست یک گل زیبا به ثمر برساند. در همین روزها، کارلوس کی‌روش که به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده بود، شرایط بازیکنان مختلف برای حضور در جام جهانی را بررسی کرد. موضوع مشخص این بود که علی قلی‌زاده در لیست نهایی قرار دارد و به عنوان یکی از بازیکنان کلیدی و مورد علاقه کی‌روش می‌تواند به قطر برود و در جام جهانی برای ایران بازی کند.
همین مسأله سبب شد تا باشگاه شارلروا تمام توان خود را برای حضور دومین نماینده‌اش در لیست نهایی تیم ملی ایران انجام بدهد چون حضور حسین‌زاده می‌توانست پاداشی در حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار یورو نصیب شارلروا کند و همین می‌توانست بهترین بهانه برای جابجایی بازیکنان ایرانی در ترکیب باشد. شاید به همین دلیل هم بود از هفته سیزدهم به بعد، حسین‌زاده جای قلی‌زاده را در ترکیب اصلی گرفت تا بیشتر به چشم کی‌روش بیاید و او را متقاعد به دعوتش به تیم ملی کند.
هفته چهاردهم و مقابل کورتریک، حسین‌زاده فیکس بود و قلی‌زاده دقیقه ۷۳ به جای او وارد زمین شد. هفته چهاردهم باز هم حسین‌زاده در ترکیب ثابت قرار گرفت و هفته بعدش هم برابر آنتورپ، هافبک سابق استقلال فیکس بود و قلی‌زاده از دقیقه ۸۸ جایگزین او شد. در بازی شانزدهم شارلروا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ نیز حسین‌زاده از ابتدا در ترکیب قرار گرفت و دقیقه ۵۵ جای خود را به علی قلی‌زاده داد. برای بازی هفته هفدهم برابر میشلن اما حسین‌زاده از لیست خارج و قلی‌زاده وارد ترکیب شد. دلیل این موضوع هم احتمالاً برمی‌گردد به لیست نهایی کی‌روش که حسین‌زاده جایی در آن نداشت و تیر ۴۰ هزار یورویی شارلروا به سنگ خورد.

۲۵۱۲۵۴