شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تأمین اجتماعی#پوشش

مدیرعامل کارخانجات داروپخش مطرح کرد؛

سهم ۵۰ درصدی تأمین اجتماعی از تولید سرُم در کشور

سهم ۵۰ درصدی تأمین اجتماعی از تولید سرُم در کشور

مدیرعامل کارخانجات داروپخش، از افزایش تولید سرُم در ماه های آینده خبر داد و گفت: ۵۰ درصد سرم مورد نیاز کشور توسط سه شرکت تحت پوشش تأمین اجتماعی تولید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مسعود علیمراد، روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: داروپخش یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دارویی کشور است که ۶۰ سال قدمت دارد.

وی با عنوان این مطلب که کارخانجات داروپخش ۱۲۰۰ پرسنل رسمی دارد، گفت: ما اغلب فرآورده‌های دارویی را تولید می‌کنیم.

علیمراد با بیان این مطلب که بودجه سال ۱۴۰۱ برای فروش محصولات کارخانجات داروپخش بیش از ۳,۰۰۰ میلیارد تومان است، افزود: تاکنون بیش از ۵۰ درصد این عدد محقق شده است.

وی با اشاره به فعالیت سه شیفت داروپخش، گفت: محصولات ما شامل داروها و سرُم است که بخش جامدات ۳۰ درصد، آمپول‌ها ۳۰ درصد و ۴۰ درصد هم بقیه فرآورده‌ها است.

علیمراد با اعلام اینکه داروپخش ۳ تا ۴ درصد نیاز دارویی کشور را تأمین می‌کند، افزود: ما به غیر از داروهای آنتی بیوتیک، سایر داروهای معمولی و روتین را تولید می‌کنیم.

وی به تولید سرُم در داروپخش اشاره کرد و گفت: ما در حال حاضر ۲۰ درصد سرم کشور را تأمین می‌کنیم

علیمراد ادامه داد: در حال حاضر هر ماه حدود ۲.۸ تا ۳ میلیون واحد تولید سرم در داروپخش است ظرف ماه آینده ۹۰۰ هزار تا یک میلیون واحد به ظرفیت تولید سرُم اضافه می‌شود و تابستان آینده ۳ میلیون واحد سرُم اضافه می‌شود و ظرفیت تولید ماهانه سرُم در این مجموعه به ۶ میلیون واحد می‌رسد.

وی با عنوان این مطلب که در تولید سرُم عمدتاً نیاز به واردات ماده مورد نیاز نداریم و فقط تجهیزات تولید وارداتی است، گفت: ۵۰ درصد سرُم مورد نیاز کشور توسط سه شرکت تحت پوشش تأمین اجتماعی تولید می‌شود.

علیمراد با اشاره به اینکه ۳۵ تا ۴۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در داروپخش وارداتی است، افزود: حجم صادرات ما برای امسال یک میلیون دلار بود که تا کنون ۴۷ درصد آن محقق شده است.

وی با اعلام اینکه داروهای تولید ما به کشورهای عراق، ازبکستان، سوریه، افغانستان و ونزوئلا صادر می‌شود، ادامه داد: ۴۰۰ پروانه تولید دارو داریم که ۳۰۰ قلم آن تولید می‌شود.