۲۰ هزار دوربین برای تشخیص هواداران عصبی در قطر

روزنامه «تلگراف» چاپ انگلیس نوشت: هواداران انگلیس یا ولز که در جام جهانی قطر رفتار نادرست داشته باشند، نمی‌توانند از چشمان ۲۰ هزار دوربین در ۸ استادیوم در امان باشند.

این روزنامه نوشت: با این شمار دوربین نظارتی این تورنمنت به بیشترین نظارت در نوع خود تبدیل می‌شود.

بر اساس این گزارش، سازمان دهندگان قطری گفته‌اند که هواداران از لحظه ورود به ورزشگاه تا خروج و در سراسر قطر تحت نظر خواهند بود. یک مرکز نظارت و کنترل برای مسابقات ایجاد شده است که دستورالعمل‌ها را به کارکنان امنیتی در زمین منتقل می‌کند تا از هرگونه مشکلی به محض شروع آن جلوگیری شود.

سازمان‌دهندگان محلی می‌گویند که برنامه‌های هوش مصنوعی آنقدر پیشرفته است که می‌توانند با تجزیه و تحلیل حالات چهره تشخیص دهند که تماشاگر عصبانی است یا خیر. دوربین‌ها به اندازه کافی قدرتمند هستند که می‌توانند بزرگنمایی کنند و هر تماشاگر را در تک تک صندلی‌های ورزشگاه شناسایی کنند.

تلگراف نوشت: اپراتور‌ها از روی صفحه نمایش خود می‌توانند در‌ها را باز و بسته کنند، جریان جمعیت را بررسی کنند و بگویند که در هر زمان چند نفر در یک منطقه از استادیوم حضور دارند.

۲۰ هزار دوربین برای تشخیص هواداران عصبی در قطر

عبدالرحمان، مدیر ارشد فناوری کمیته سازماندهی جام جهانی قطر گفت: سیاست این است که تمام فیلم‌های گرفته شده توسط ۲۰ هزار دوربین ورزشگاه حداکثر تا ۱۲۰ روز پس از آن ذخیره شود. ایمنی و امنیت هواداران از اهمیت بالایی برخوردار است. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که یک رویداد امن برگزار می‌کنیم.