شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#استانبول#رئیس‌جمهور

واکنش رهبر حزب مخالفِ اردوغان؛

بمب‌ها منفجر می‌شوند، آرای ما افزایش می‌یابد!

بمب‌ها منفجر می‌شوند، آرای ما افزایش می‌یابد!

رهبر حزب «مملکت» از احزاب مخالف دولت ترکیه، با انتشار پیامی در توییتر، تلویحا رئیس‌جمهور و حزب حاکم این کشور را عامل اصلی انفجار دیروز استانبول معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیروز در پی انفجاری در میدان تقسیم استانبول ترکیه، دست‌کم ۶ نفر کشته و ۸۲ نفر زخمی شدند که به گفته مقامات ترکیه وضعیت برخی از مجروحان بسیار وخیم است و احتمال افزایش کشته‌شدگان وجود دارد.

«محرم اینجه»، رهبر «حزب مملکت» از احزاب مخالف دولت اردوغان با انتشار پیامی در توئیتر تلویحاً اردوغان و دولت ترکیه را عامل اصلی این حمله تروریستی معرفی کرد و آن را تلاشی برای پیروزی در انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری ترکیه ارزیابی کرد. انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه قرار است ۱۴ «مه» ۲۰۲۳(۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲) برگزار شود.

وی بدون اشاره مستقیم به دولت اردوغان نوشت: این جمله که «بمب‌ها منفجر می‌شوند، و آرای ما افزایش می‌یابد» آشنا به نظر می‌رسد؟! امیدوارم ترکیه به سال ۲۰۱۵ برنگردد…

بمب‌ها منفجر می‌شوند، آرای ما افزایش می‌یابد!

اشاره اینجه به سال ۲۰۱۵، به سلسله عملیات تروریستی در ترکیه برمی‌گردد که در آن سال نیز برخی از جریان‌های داخلی ترکیه مدعی بودند اردوغان و حزب حاکم «عدالت و توسعه» با ناامنی شهرها و عملیات تروریستی به دنبال جمع‌آوری رأی و تثبیت و ادامه دوران حاکمیت خود هستند.

عامل حمله تروریستی دستگیر شد

ساعاتی پیش، «سلیمان سویلو»، وزیر کشور ترکیه اعلام کرد زنی که بمب را در انفجار استانبول کار گذاشته بود، دستگیر شده است و هم‌اکنون تحت بازجویی قرار دارد. خبرگزاری فرانسه نیز بامداد دوشنبه گزارش داد که وزیر کشور ترکیه گروه تروریستی «پ.ک. ک» را به دست داشتن در این انفجار متهم کرده است.

عامل انفجار استانبول دستگیر شد+ تصویر

رسانه‌های ترکیه نیز با انتشار تصویر بالا نوشتند که عامل حمله تروریستی دیروز در استانبول، «ژیان توسون» شهروند اهل ترکیه و متولد دیاربکر از استان‌های کردنشین این کشور است. در عملیات تروریستی دیروز در استانبول، ۶ نفر کشته و ۸۱ نفر دیگر زخمی شدند.