شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سوریه#عراق#نفت#جدید#منابع

عراق حفاری های اکتشاف نفت در مرز ایران را توسعه می‌دهد

عراق حفاری های اکتشاف نفت در مرز ایران را توسعه می‌دهد

شرکت اکتشاف نفت عراق از یک طرح استراتژیک برای تقویت منابع نفت خام با حفاری‌های اکتشافی جدید در سرتاسر مرز کویت، عربستان، ایران و سوریه خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، عراق از طرح استراتژیک خود برای تقویت منابع نفت خام که شامل حفاری‌های اکتشافی جدید در میادین مرزی می‌شود پرده برداشت.

شرکت اکتشاف نفت عراق که یک واحد از وزارت نفت این کشور است، این طرح را ارائه داده که شامل مناطق نفت‌خیز در سرتاسر مرز کویت، عربستان، ایران و سوریه می‌شود.

علی حمود، مدیرعامل این شرکت گفت:«شرکت اکتشاف نفت عراق یک پروژه استراتژیک دارد که شامل حفاری‌های اکتشافی در مناطق مرزی می‌شود. این پروژه تا حد زیادی مربوط به افزایش ذخایر نفت قابل برداشت عراق و جبران منابع نفت خام خواهد شد».

وی گفت:«عراق به‌عنوان دومین تولیدکننده بزرگ اوپک به منابع مالی وسیعی جهت اجرای این پروژه نیاز دارد. وی اضافه کرد بودجه اختصاص‌یافته برای تامین تمام هزینه‌ها کافی نیست و به منابع مالی اضافی برای رسیدن به نتایج مورد نظر نیاز است».

ذخایر نفتی قابل استخراج عراق به‌طور رسمی حدود 145 میلیارد بشکه تخمین زده می‌شود، یعنی پنجمین ذخایر بزرگ دنیا بعد از ونزوئلا، عربستان، کانادا و ایران.

انتهای پیام/34