شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصلاح‌طلبان#لاریجانی#جهانگیری

استارت انتخاباتی اصلاح‌طلبان با جهانگیری و لاریجانی

فارغ از تلاش ابتدایی اصلاح طلبان برای شعله ور شدن ماجرای اخیر و نقش آفرینی ویژه اصلاح طلبان به عنوان ضلع سوم ناآرامی ها، هدف دیگر جریان اصلاحات میوه چینی در انتخابات آینده مجلس و ریاست جمهوری است که تلویحی و صریح آن را در همین ایام مطرح کرده و می کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کمال الدین پیرموزذن، چهره اصلاح طلب و از نمایندگان سابق مجلس در بخشی از گفتگوی خود با روزنامه آرمان ضمن بیان ادعای تخیلی در دعوت شورای نگهبان از علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری، پیشنهاد داده است که از نخبگان واقعی یعنی ژنرال های جریان اصلاحات برای شرایط خطیر کنونی استفاده شود!

پیرموذن گفته است: «من معتقدم هر فردی که در این کشور برای اصلاح وضعیت امروز جامعه و بهبود آن تلاش کند اصلاح‌طلب است. اصلاح‌طلبی ملک مطلق کسی نیست که ما برای اصلاح‌طلبی دیوار بکشیم و اجازه اصلاحات به کسی ندهیم. نکته دیگر اینکه ما در دولت اصلاحات کمترین میزان اختلاس و فساد اقتصادی را داشته‌ایم و از سوی دیگر تعامل مثبتی با جهان در پیش گرفته بودیم. در شرایط کنونی جریان اصلاحات از ژنرال‌هایی برخوردار است که بتوانند در شرایط خطیر امروز کشور موثر واقع شوند و در مسیر حل مشکلات مردم حرکت کنند. من خبرهای غیررسمی شنیده‌ام که حاکمیت نسبت به اصلاحات چراغ سبز نشان داده است. این اصلاحات نیز تنها آن چیزی که آقای قالیباف عنوان می‌کنند نیست، بلکه شامل شخصیت‌هایی مانند آقای لاریجانی و جهانگیری نیز می‌شود. قبل از قالیباف آقای لاریجانی نیز اصلاح‌طلبی اصولگرایانه را تنها راه نجات کشور می‌دانستند».

ی همچنین گفته است: «من شنیده‌ام که برخی از نزدیکان به اعضای شورای نگهبان از آقایان لاریجانی و جهانگیری خواسته‌اند که در صحنه قدرت حضور داشته باشند. اگر قرار است اصلاحاتی صورت بگیرد باید به شکلی باشد که همه اقشار جامعه در قدرت نماینده داشته باشند تا بتوانند مطالبات آنها را پیگیری کنند. البته از این نکته نیز نباید غافل شد که شاید برای اصلاحات کمی دیر شده باشد اما هنوز فرصت باقی است و می‌توان با اصلاحات دقیق و حساب شده چالش‌ها و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد. برای اینکه این اتفاق رخ بدهد نیز باید فضا را باز‌تر کرد تا نخبگان واقعی وارد صحنه شوند و اجازه ندهند تندروها همچنان برای کشور هزینه ایجاد کنند».

جهان نیوز در گزارشات پیشین خود پیرامون وقایع اخیر، بارها نوع فعالیت و نقش آفرینی جریان اصلاحات را مورد بررسی قرار داده است. فارغ از تلاش ابتدایی اصلاح طلبان برای شعله ور شدن ماجرای اخیر و نقش آفرینی ویژه اصلاح طلبان به عنوان ضلع سوم ناآرامی ها، هدف دیگر جریان اصلاحات میوه چینی در انتخابات آینده مجلس و ریاست جمهوری است که تلویحی و صریح آن را در همین ایام مطرح کرده و می کنند.

لازم به ذکر است اصلاح طلبان به عنوان شریک ایجاد غائله اخیر و نارضایتی اقشار جامعه از اوضاع اقتصادی، گمان کم حافظگی مردم دارند و بر این ناامنی ها حساب باز کرده اند. از سوی دیگر بر این اغتشاش آفرینی ها که بدون همراهی مردم صورت گرفت و با توحش بی سابقه ای هم همراه بود، «شرایط خطیر» نام می‌گذارند. حال شرکای وضع موجود و تشویق کنندگان به ناامنی پیشنهاد میدهند که ژنرال‌هایشان به عنوان منجی وارد بازی شوند تا کاسبی خود را تکمیل کنند. | منبع: جهان نیوز