شهرخبر

قربانی: پشت مدال جهانی پنهان نمی‌شویم/ تازه کار ما شروع شده است

قربانی: پشت مدال جهانی پنهان نمی‌شویم/ تازه کار ما شروع شده است

سرمربی تیم سابر کشورمان گفت: هنوز خیلی کار داریم و باید خیلی تلاش کنیم، این تیم سابر باید مورد حمایت قرار بگیرد و نگاه‌ها باید به آن بیشتر باشد.

امین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص سطح جام جهانی شمشیربازی در الجزایر اظهار داشت: مسابقات الجزایر شروع فصل جدید شمشیربازی در جهان است و تمام قدرت‌های دنیا با تمام قدرت حاضر شدند، حتی برخی تیم‌ها با بازیکنان اضافه در آن شرکت داشتند و سطح کیفی و کمی بالا بود. این مسابقات از قهرمانی جهان و آسیا بالاتر است. تیم‌ها در این مسابقات به دنبال ارتقای امتیاز و رنکینگ خود چه در بخش انفرادی و چه تیمی هستند.

 

وی در خصوص عملکرد شاگردانش در بخش انفرادی گفت: در دور مقدماتی همه شمشیربازان ما به جز نیما زاهدی عملکرد خوبی داشتند. در حذفی هنوز یک سری نقاط ضعف وجود دارد که باید آنها را بر طرف کنیم‌. البته علی پاکدامن واقعا خوب رقابت کرد و تنها با یک امتیاز نتیجه را به اپیدی فرانسوی واگذار کرد. او زحمت زیادی کشید و حتی داور می‌توانست امتیاز چند ضربه او را بدهد اما در مسابقات این مسائل وجود دارد.

سرمربی تیم سابر کشورمان تاکید کرد: باید بعد از بازگشت به ایران نقاط ضعف و قوت بازیکنان را بررسی کنیم و انشالله بتوانیم در انفرادی هم عملکرد لازم را داشته باشیم و ابتدا پله پله رنکینگ خود را بالا بیاوریم و بعد به سکو فکر کنیم.

وی درباره عملکرد شاگردانش در بخش تیمی و کسب مدال نقره این مسابقات گفت: در بخش تیمی ما مجارستانی را شکست دادیم که مدال برنز المپیک را در کارنامه دارد و قهرمان دنیا است. تیم ما چند بار با مجارستان بازی کرده و قبل از المپیک در مسابقات لهستان این تیم را شکست داده بودیم و در سال‌های گذشته نیز یکی دوبار مغلوب مجارستان شده بودیم‌. در مجموع مجارستان تیم عنوان داری است و شاکله خوبی دارد.

قربانی یادآوری کرد: تیم سابر آلمان نیز از تیم‌های خوب دنیا است. ما سال گذشته در مسابقات کلاس A در گرجستان به آلمان باخته بودیم و این شکست را جبران کردیم. در این مسابقات با تیم‌های خوبی مثل مجارستان، آلمان و کره جنوبی بازی کردیم.

وی افزود: در دیدار فینال برابر کره‌جنوبی تا امتیاز 30 پایاپای پیش آمدیم اما بازی از دست ما خارج شد که این موضوع نیز جای بررسی دارد و باید نقاط ضعف شناسایی شود. در مجموع برای شروع فصل شمشیربازی شروع خوبی داشتیم.

سرمربی تیم سابر کشورمان عنوان کرد: فراموش نکنیم که کار خیلی سختی داریم و نگاه ما به این مدال نیست و یا اینکه پشت این مدال پنهان شویم. هر چند شیرینی این مدال به این واسطه بود که حریفان سختی را شکست دادیم و این نکته مهم است و بچه‌ها با وجود فشارهایی که داشتند برای شروع فصل سربلند شدند. ما هنوز خیلی کار داریم و باید خیلی تلاش کنیم. این تیم سابر باید مورد حمایت قرار گیرد و نگاه‌ها باید به آن بیشتر باشد. از همه کسانی که‌کمک کردند این تیم به این نتیجه برسد تشکر می‌کنم. از خانواده بازیکنان، چراغی، مربی بدنساز، گروسی، ماساژور تیم و از زحمات و مشورت‌های پیمان فخری که شاکله این تیم را ساخت تشکر می‌کنم. همیشه با فخری در تماس هستم و نکات لازم را از او جویا می‌شوم.

انتهای پیام/