شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#کارکنان

جزئیات طرح ساماندهی کارکنان دولت ۶ آذر در مجلس بررسی می شود

جزئیات طرح ساماندهی کارکنان دولت 6 آذر در مجلس بررسی می شود

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: احتمالاً در هفته بعد از تعطیلات مجلس یعنی در نشست علنی ۶ آذر ماه جزئیات طرح ساماندهی کارکنان دولت در صحن علنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ولی اسماعیلی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت، گفت: بنا بر هماهنگی که کمیسیون اجتماعی با رئیس مجلس داشت، مقرر شد تا در هفته جاری نشستی با مسئولان دولت داشته باشیم تا برخی اختلاف نظرات به ویژه در حوزه بار مالی این طرح مورد بررسی قرار گیرد. 

وی افزود: با توجه به اینکه کلیات طرح ساماندهی پیش از این به تصویب نمایندگان رسیده، احتمالاً در هفته بعد از تعطیلات مجلس یعنی در نشست علنی 6 آذر ماه جزئیات این طرح در صحن علنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از آنجا که کلیت طرح ساماندهی کارکنان دولت با بالای 200 رای به تصویب نمایندگان رسید، پیش بینی این است که جزئیات نیز با رای قاطع مجلس به تصویب برسد. 

اسماعیلی درباره احتمال مخالفت شورای نگهبان با برخی بندهای طرح مذکور گفت: نهایت تلاش ما در کمیسیون اجتماعی این است که در رابطه با بار مالی طرح با دولت به توافق برسیم تا در مرحله بررسی طرح در شورای نگهبان با مشکل اصل 75 مواجه نشویم. 

به گزارش تسنیم، در صورت به نتیجه رسیدن طرح ساماندهی کارکنان دولت گروه‌های متنوعی از شاغلان در دستگاه های دولتی می‌توانند از این قانون برای تبدیل وضعیت استخدامی خود استفاده کنند، که از این بین می‌توان به پرستارانی اشاره کرد که در جریان همه گیری بیماری کرونا به صورت پیمانی در مراکز بیمارستانی دولتی مشغول به کار شدند.

انتهای پیام/