شهرخبر

عجیب‌ترین تصمیم کی‌روش علیه آچار فرانسه تیم ملی/ پدیده فوتبال آسیا در حسرت جام جهانی

بازیکنی که پیش‌بینی می‌شد یکی از ۵ پدیده آسیایی جام‌جهانی باشد، ناباورانه خط خورد.

عجیب‌ترین تصمیم کی‌روش علیه آچار فرانسه تیم ملی/ پدیده فوتبال آسیا در حسرت جام جهانی

ساعاتی پیش از آنکه فهرست نهایی بازیکنان تیم ملی ایران برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر اعلام شود، رسانه‌ها از روی غایبان تمرین کلیدی روز یکشنبه به نام تعدادی از نفرات خط خورده دست پیدا کردند.

با توجه به اینکه نسبت به تمرینات روزهای قبلی شاهد غیبت محمدرضا اخباری، میلاد سرلک، سامان فلاح و امید نورافکن بودیم، جای تردیدی نماند که این ۴ نفر جایی در فهرست نهایی تیم ملی نخواهند داشت. از این بین خط خوردن سرلک (مخصوصا با توجه به مصدومیت امید ابراهیمی در پست هافبک دفاعی) و البته امید نورافکن عجیب‌تر بود. با این حال اگر قرار به انتخاب شگفتی بزرگ‌تر باشد، باید از نورافکن یاد کنیم؛ بازیکنی که بعد از جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی ایران در تمام اردوها حضور یافت و در بسیاری از مسابقات هم در ترکیب اصلی به بازی گرفته شد. نورافکن قابلیت بازی در چند پست را داشت؛ هم دفاع چپ، هم دفاع میانی و هم هافبک دفاعی. از این جهت به‌نظر می‌رسید او می‌تواند عصای دست کارلوس کی‌روش باشد اما سرمربی پرتغالی روی نام این بازیکن خط قرمز کشید.

عجیب آنکه درست ۲۴ ساعت پیش از غیبت نورافکن در تمرین تیم ملی، رسانه معتبر ساکرنت از این بازیکن به‌عنوان یکی از ۵ پدیده احتمالی قاره آسیا در جام‌جهانی یاد کرده بود. در فهرست ساکرنت، کنار نورافکن از اکرم عفیف قطری، فراس البریکان عربستانی، تاکفوسا کوبو ژاپنی و لی کانگ این کره‌ای هم نام برده شده بود. با این حال ستاره سپاهان برخلاف سایر نفرات شانس حضور در قطر را پیدا نکرد. نورافکن ۲۵ ساله بسیار امیدوار بود که در جام‌جهانی حتی به‌عنوان بازیکن اصلی به‌کار گرفته شود اما محاسبات او درست از آب در نیامد. این بازیکن نسبتا جوان حتی می‌توانست میانگین سنی تیم ملی را کمی پایین بیاورد که چنین اتفاقی نیز رخ نداد. او را باید یکی از بازندگان بزرگ تغییر کادرفنی تیم ملی دانست، چراکه اگر دراگان اسکوچیچ همچنان در رأس کادرفنی قرار داشت، امید بی‌برو برگرد مسافر دوحه می‌شد.