به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های بازار سهام نزول کردند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 23 آبان- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل 6 هزار و 937 واحد افت کرد و شاخص کل هم‌وزن 80 واحد افت کرد. شاخص کل فرابورس نیز 17 واحد پائین آمد. 

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 296 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 367 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 45 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 55 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری بهمن (بهمن)، شرکت‌ قطعات اتومبیل ایران (ختوقا) و شرکت پتروشیمی فناوران (شفن) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت رایان هم افزا (رافزا)، شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب (ثغرب) و شرکت لیزینگ ایران و شرق (ولشرق) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای کروی (شرکت توسعه معادن روی ایران)، غشهد (شرکت شهد ایران) و کاذر (شرکت فراورده‌های نسوز آذر) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت صنایع غذایی مینو شرق (غمینو)، شرکت قاسم ایران (قاسم) و شرکت نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

پیش بینی بورس

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه 86 نماد صف خرید داشتند و 28 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با کاهش 24 درصدی به 229 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 68 درصد افزایش یافت و 222 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات دیروز ارزش صف‌های خرید در رقم 123 میلیارد تومان ایستاد. 

در پایان معاملات نماد زاگرس (شرکت پتروشیمی زاگرس) با صف‌ خرید 24 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از زاگرس، نمادهای بالبر (شرکت کابل البرز) و رنیک (شرکت جنرال مکانیک) بیشترین صف خرید را داشتند. 

پیش بینی بورس

 پیش بینی بورس امروز 

دیروز شاخص کل بورس تهران پس از 11 روز صعود متوالی ریزش کرد و نزدیک به 7 هزار واحد پائین آمد. شاخص هم وزن نیز قرمزپوش شد اما تنها 80 واحد پائین آمد. بازار در تعادل نسبی بود و ریزش بزرگان موجب افت بیشتر شاخص کل شد. فولاد، فملی، شستا، کگل، شبندر، شپدیس، وبملت، فارس، شاراک و خودرو بیشترین اثر کاهنده را بر نماگر اصلی بازار داشتند. 

علاوه بر این برای چهارمین روز پی در پی پول حقیقی از بورس خارج شد. خروج پول حقیقی دیروز به 312 میلیارد تومان رسید. شبندر، شتران، خودرو، خساپا، وبملت، فملی، فولاد، وغدیر، بپاس، وگردش، فارس و فخوز بیشترین خروج پول را داشتند. 

بنابراین بسیاری از بزرگان با تشدید عرضه در سمت حقیقی نزول کردند و شاخص کل را نیز پائین کشیدند. دیروز شاخص در یک ساعت ابتدایی معاملات تا سطح یک میلیون و 419 هزار واحد پائین آمد و سپس صعود کرد و تا سطح یک میلیون و 422 هزار واحد بالا رفت. اما پس از آن بار دیگر نزول کرد و در نهایت به رقم یک میلیون و 419 هزار واحد برگشت. تحلیلگران تکنیکی محدوده یک میلیون و 419 هزار تا یک میلیون و 425 هزار واحد را محدوده مهمی برای شاخص کل می‌دانند که مانع رشد شاخص شده است.  صعود شاخص در معاملات امروز می‌تواند این سطح را کنار بزند و شاخص به سطح بالاتر برسد. از این رهگذر، معاملات امروز برای معامله‌گران مهم است. 

پیش بینی بورس