شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#اسپانیا#مادرید

تظاهرات صدها هزار نفری در مادرید اسپانیا

تظاهرات صدها هزار نفری در مادرید اسپانیا

صدها هزار اسپانیایی روز یکشنبه در اعتراض به برنامه های دولت در امور مراقبت های بهداشتی دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، صدها هزار اسپانیایی روز یکشنبه در اعتراض به برنامه های دولت در امور مراقبت های بهداشتی، با شعار «مادرید به نام بهداشت عمومی قیام می کند»، در شهر مادرید پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، این تظاهرات روز یکشنبه به درخواست اتحادیه های فعال در زمینه بهداشت و احزاب سیاسی چپگرا و اقشار اجتماعی مختلف برگزار شد و شمار شرکت کنندگان در آن بیش از ۶۵۰ هزار نفر برآورد شده است.

این در حالی است که دولت اسپانیا مدعی حضور حدود ۲۰۰ هزار نفر در این تظاهرات شد. شرکت کنندگان در این تظاهرات بر ضرورت افزایش بودجه مراقبت های بهداشتی اولیه و نیز گسترش شمار کارکنان در این حوزه تاکید کردند.

معترضان گفتند با وجود اینکه مادرید از بیشترین درآمد سرانه در اسپانیا برخوردار است اما دولت محلی کمترین مبلغ را به هر فرد در زمینه مراقبت های بهداشتی اولیه ارائه می کند.

«ایزابل دیاز آیوسو» رئیس حزب حاکم «مردم» در مادرید طی سال های اخیر با انتقادات شدیدی از سوی حزب راستگرای میانه مواجه بوده است.

این در حالی است که آیوسو وجود کمبود در کادر پزشکی را رد کرده و مدعی است که احزاب چپگرا قبل از انتخابات شورای شهر و منطقه ای در سال ۲۰۲۳ دست به این اعتراضات و اعتصاب ها زده اند.