شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#استانبول#جدید
گوناگون

انفجار مهیب | انفجار مهیب در مرکز استانبول | جزییات انفجار در استانبول

جزئیات جدید از انفجار در استانبول | از رد پای یک زن مرموز تا تا قطعی شبکه های اجتماعی در ترکیه

شواهد نشان می‌دهد که انفجار در میدان تقسیم تروریستی بوده و یک زن در آن نقش داشته است.

جزئیات جدید از انفجار در استانبول | از رد پای یک زن مرموز تا  تا قطعی شبکه های اجتماعی در ترکیه

جزئیات جدید از انفجار در استانبول

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اولین واکنش خود به انفجار امروز استانبول اعلام کرد که تروریست‌ها در ترکیه به اهدافشان نخواهند رسید.

وی تأکید کرد که دولت ترکیه در تلاش است تا عاملان این حمله تروریستی انفجار در استانبول شنیع را هر چه زودتر شناسایی و مجازات کند.

اردوغان ادامه داد: شواهد نشان می‌دهد که انفجار در میدان تقسیم تروریستی بوده و یک زن در آن نقش داشته است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: برای عزیزانی که امروز در ساعت ۱۶:۲۰ دقیقه در بمب‌گذاری خیابان استقلال جان باختند، طلب رحمت و برای مجروحان شفای عاجل مسألت دارم.

اردوغان تصریح کرد: تلاش برای تسخیر ترکیه و ملت آن از طریق تروریسم، امروز و فردا مانند دیروز به هدف خود نخواهد رسید.

پیشتر منابع خبری ترکیه تعداد تلفات این انفجار را چهار کشته و ۳۹ زخمی اعلام کرده بودند.

رسانه های ترکیه مدعی شدنده اند که تصویر عامل بمب گذاری امروز در میدان تقسیم شهر استانبول را شناسایی کردند.

 

عکس/ عامل بمب‌گذاری در میدان تقسیم استانبول

نت بلاکس که سرعت و دسترسی به اینترنت در نقاط مختلف جهان را رصد می‌کند،‌ با انتشار توئیتی خبر از این ممنوعیت داد.

 

 

 

در این توئیت آمده: پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی توئیتر، اینستاگرام، یوتیوب و فیس‌بوک در ترکیه پس از انفجار مرگبار در تکسیم استانبول محدود شده‌اند. مقامات پس از این حادثه ممنوعیت پخش و انتشار را صادر کردند.

 رسانه‌های ترکیه نیز از ممنوعیت پخش جزییات انفجار در استانبول خبر می‌دهند.

معاون رئیس جمهور ترکیه در این خصوص بیان کرد: از این میان وضعیت جسمی ۲ نفر وخیم گزارش شده است. یک زن حمله تروریستیِ خیابان استقلال در مرکز استانبول را انجام داده است. یک مهاجم انتحاری که ظاهرا زن است بمب را منفجر کرده؛ این را یک اقدام تروریستی می‌دانیم.

مقام های ترکیه می گویند، که این کشور به سرعت در حال بررسی انفجار امروز استانبول است و کسانیکه در این رویداد دست دارند، مجازات خواهند شد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه هم پیشتر در سخنانی اعلام کرده بود: تعداد قربانیان انفجار در استانبول به ۶ نفر افزایش یافته است. به گفته وی ۵۳ نفر مجروح شدند.

 

رئیس جمهور ترکیه در سخنان امروز خود، انفجار امروز را حمله ای تروریستی نامید. اینکه بگوییم این حادثه قطعاً تروریستی است ممکن است اشتباه باشد، اما اولین اطلاعاتی که از استاندار دریافت کردیم، این انفجار ظاهراً حمله تروریستی است. شواهد و اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که انفجار در میدان تقسیم تروریستی بود و یک زن در آن نقش داشته است. تلاش برای تسخیر ترکیه و ملت آن از طریق تروریسم، امروز و فردا مانند دیروز به هدف خود نخواهد رسید. ملت عزیزمان مطمئن باشد که عاملان حمله خیابان استقلال حتماً مجازات خواهند شد. مقامات ترکیه برای شناسایی عاملان حمله شنیع در منطقه تقسیم استانبول تلاش می‌کنند. برای عزیزانی که امروز در ساعت ۱۶:۲۰ دقیقه (به وقت محلی) در بمب گذاری خیابان استقلال جان باختند طلب رحمت و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت دارم.

این در حالیست که ساعاتی پیش حادثه انفجار در مرکز استانبول گزارش شد 

تلویزیون ترکیه در این خصوص گزارش داده بود که انفجاری در مرکز استانبول به وقوع پیوست و ۳۸ نفر در این حادثه زخمی شدند. همچنین ۴ نفر هم بر اثر این انفجار جان باختند.

این انفجار در خیابان توریستی استقلال در میدان تقسیم واقع در قلب استانبول به وقوع پیوست.

فرماندار شهر استانبول در این باره اعلام کرد: در پی انفجار در خیابان استقلال در استانبول شماری کشته و زخمی شدند. نیروهای امنیتی و پلیس منطقه حادثه را به محاصره کامل خود درآورده و از هرگونه تردد در ان جلوگیری می‌کنند. امداد و نجات مجروحان نیز ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات ترکیه، شبکه‌های تلویزیونی را از پخش زنده از محل انفجار در استانبول منع کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «علی یرلی‌کایا» استاندار استانبول نیز در این باره گفت: بر اساس برآوردهای اولیه در انفجاری که در خیابان استقلال رخ داد، ۳۸ تن مجروح شدند.

به گزارش اسپوتنیک، دادستانی استانبول از آغاز تحقیقات درباره انفجار در میدان تقسیم خبر داد.

 

 

منبع: دنیای اقتصاد