شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس

دردسر شیرین یحیی در پرسپولیس

استارت مجدد تمرینات پرسپولیس در حالی از روز شنبه زده شد که ۵ مهاجم پُرامید رقابت سختی در این تمرین سرخپوشان داشتند.

دردسر شیرین یحیی در پرسپولیس

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

۲ مهاجم خارجی و ۳ مهاجم داخلی در حالی تمرینات خود را همراه پرسپولیس آغاز کرده اند که تمامی آنها دوست دارند در هفته دوازدهم مرد اول دربی لقب بگیرند! این در حالی است که اگر اتفاق خاصی نیفتد باز هم یحیی گل محمدی تیمش را حتی در دیدار با استقلال با همان سیستم هفته‌های گذشته و با تک مهاجم به میدان خواهد فرستاد.

سرمربی پرسپولیس در ۱۱ هفته گذشته از لیگ برتر اغلب با سیستم ۱-۳-۲-۴ تیمش را چیده و بعید است در ادامه لیگ برتر یا حداقل هفته دوازدهم مقابل استقلال، با دو مهاجم بازی کند. بنابراین به نظر می‌رسد برای یک پُست مهاجم نوک، ۵ فروارد سرخپوش به ترتیب زیر باید رقابت کنند تا برابر استقلال فیکس باشند؛

۱- یورگن لوکادیا؛ شکی وجود ندارد انتخاب اول یحیی گل محمدی برای خط حمله در دربی یا هر مسابقه دیگری یورگن لوکادیاست. مهاجم هلندی پرسپولیس تاکنون ۶ گل برای تیمش زده و نقشی اساسی در صدرنشینی این تیم در لیگ برتر داشته است. بنابراین در شرایط عادی و اگر این بازیکن دچار مصدومیت نشده باشد، طبیعی است باز هم مهاجم اول تیمش در دربی حساس پایتخت و مقابل استقلال تهران باشد.

۲- شیخ دیاباته؛ آخرین گل پرسپولیس در لیگ برتر را شیخ دیاباته به مس کرمان زد. یک گل ۳ امتیازی که برای این مهاجم سیه چرده و یحیی گل محمدی بسیار ارزشمند بود. دیاباته در حالی به پرسپولیس پیوست که چندان آماده نبود و خیلی زود هم مصدوم شد و مدت‌ها نتوانست در بازی‌های رسمی برای تیم جدیدش به میدان برود. شاید او می‌توانست اولین گل خودش برای پرسپولیس را مقابل ملوان در انزلی بزند اما با بدشانسی موفق به این کار نشد. حالا پس از گلزنی به مس کرمان بسیار امیدوار است بتواند در دربی تهران برابر تیم سابق خودش استقلال به میدان برود. او انگیزه‌های زیادی برای بازی مقابل آبی پوشان تهرانی دارد و شاید تنها کسی که یحیی گل محمدی را برای تغییر سیستم و استفاده احتمالی از دو مهاجم در نوک حمله (ولو در دقایقی از دربی) همین شیخ دیاباته باشد.

۳- مهدی عبدی؛ بهترین گلزن پرسپولیس در فصل گذشته در فصل جاری به یک نیمکت نشین محض در این تیم تبدیل شده است. با این وجود مهدی عبدی امیدوار است بتواند مثل گذشته با یک گل دربی دوباره برگشته و احیا شود. او سابقه زدن ۲ گل در دربی‌ها به استقلال را در کارنامه دارد و این احتمال وجود دارد همین سابقه گلزنی یحیی گل محمدی را برای استفاده از این مهاجم در هفته دوازدهم وسوسه کند. دیدار پرسپولیس و استقلال می‌تواند نقشی حیاتی در سرنوشت مهدی عبدی داشته باشد به شرط آن که یحیی گل محمدی برای بازی دادن به او به جمع بندی لازم برسد.

۴- عیسی آل کثیر؛ مهاجم خوزستانی پرسپولیس ۲۰ اردیبهشت ماه سالجاری زانوی خودش را جراحی کرده و قادر است اواخر آذرماه برای این تیم بازی کند. از آن گذشته آل کثیر نیز از جمله بازیکنانی است که سابقه گلزنی در دربی را دارد و توانسته است دروازه استقلال را باز کند. یحیی گل محمدی نیز به سبک بازی عیسی آل کثیر علاقه زیادی دارد و بعید نیست در هفته دوازدهم مقابل استقلال باز هم به او فرصت بدهد.

۵- حامد پاکدل؛ شاید کم امید ترین مهاجم پرسپولیس برای بازی در دربی این بازیکن لرستانی باشد. حامد پاکدل در فصل جاری چندان فرصت بازی پیدا نکرده است اما شاید بخت او در دربی باز شود! در فوتبال هر اتفاقی ممکن است و حتی این امکان وجود دارد کم امیدترین بازیکن پرسپولیس بتواند مقابل استقلال بازی کند و ...