شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#گلاب آدینه#سینما#فیلم سینمایی

نظر گلاب آدینه درباره داریوش مهرجویی

نظر گلاب آدینه درباره داریوش مهرجویی

ایسنا نوشت: موزه سینما به بهانه سالروز ۶۹ سالگی گلاب آدینه، بخشی از فیلم سینمایی «مهمان مامان» را منتشر کرده است.

فیلم سینمایی «مهمان مامان» به کارگردانی داریوش مهرجویی که در سال ۸۳ اکران عمومی شد، در آن گلاب آدینه در نقش مادر خانه قدیمی (خانه سرهنگ) در محله پامنار تهران به ایفای نقش پرداخت.

گلاب آدینه که کمتر اهل گفتگوست، در پاسخ به اینکه آیا این کار با این تعداد بازیگر احتیاج به بازیگردان نداشته است؟ گفته بود: من نمی‌دانم حتماً از نظر آقای مهرجویی احتیاج نداشته، کسی به عنوان بازیگردان در کنار ایشان باشد. فیلم ”مهمان مامان“ فیلم کارگردان است یعنی مهم ترین مساله‌ای که باید از ماحصل فیلم بدست بیاید، فضای مورد نظر کارگردان، نه یک یا دو شخصیت بخصوص است . به هر حال همه شخصیت ها در ” مهمان مامان“ در القاء فضای مورد نظر همکاری می کنند و در کنار هم جمع می‌شوند. اگر چه محور ماجرا ” مامان“ است ،اما برای پیشبرد داستان همه سعی می‌کنند به مامان کمک کنند ، چون مأموریت این بازیگران القاء فضای مورد نظراست، نمی‌توان هر یکی از بازیگران را مستقل بررسی کرد، بلکه همه شخصیت‌ها در کنار هم معنی پیدا می‌کنند.

گلاب آدینه همچنین گفته بود: برای ایفای این نقش کاندیدهای دیگری هم بوده و اصلاً از ابتدا من برای نقش دیگری در نظر گرفته شده بودم اما قسمت این‌گونه بود.

او شمع تولد ۶۹ سالگی خود را در شرایطی روشن می‌کند که تازه‌ترین نمایشش «پرده خانه» بهرام بیضایی را در تالار شهرزاد به روی صحنه برده است.

گلاب آدینه که در سال ۱۳۳۲ متولد شده است، با نام اصلی گلاب مستعان فرزند حسین قلی مستعان (نویسنده) است.

او در فیلم‌های سینمایی چون «روسری آبی»، «زرد قناری»، «بهترین بابای دنیا»، «معجزه خنده»، «زیر پوست شهر»، «زندان زنان»، «بانوی اردیبهشت» و... به ایفای نقش پرداخت.

گلاب آدینه که از اعضای گروه دانشجویی تئاتر «پیاده» بوده، در نمایش‌های چون «مرگ یزدگرد»، «سلطان مار»، «دایره گچی قفقازی»، «کابوس‌های یک جامه دار از زندگی و قتل میرزا تقی خان امیرکبیر»، «مده آ»، «در مصر برف نمی‌بارد» و... به عنوان کارگردان یا بازیگر همکاری داشته است.

۵۷۲۴۵