شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آفریقا#اروپا#آتش سوزی

عاملی که هزاران نفر را طی سالهای ۲۰۳۰ تا ۲۰۵۰ به کام مرگ می کشاند

عاملی که هزاران نفر را طی سالهای ۲۰۳۰ تا ۲۰۵۰ به کام مرگ می کشاند

امسال شاهد سیل های ویرانگر در پاکستان، آتش سوزی های گسترده جنگلی در آمریکا، خشکسالی در اروپا و شاخ آفریقا و دیگر بلایای طبیعی بودیم، موضوعی که به حاد شدن بحران کنونی غذا منجر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، العربی الجدید در گزارشی درباره اثرات مخرب تغییرات آب و هوایی آورده است: امسال شاهد سیل های ویرانگر در پاکستان، آتش سوزی های گسترده جنگلی در آمریکا، خشکسالی در اروپا و شاخ آفریقا و دیگر بلایای طبیعی بودیم، موضوعی که به حاد شدن بحران کنونی غذا منجر خواهد شد.

این رسانه می نویسد: تغییرات آب و هوایی به تشدید این بحرانها یا افزایش احتمال بروز آنها منجر خواهد شد. مردم در سراسر دنیا از تغییرات آب و هوایی رنج می برند و آثار آن در افزایش بیماری های تنفسی وقلبی نمایان شده است. همچنین مرگهای زودهنگام و نیز مشکلات روانی از جمله آثار تغییرات آب و هوایی است.

العربی الجدید در ادامه گزارش خود آورده است: آلودگی هوا در حال حاضر هفت میلیون نفر را سالانه می کشد. سازمان بهداشت جهانی احتمال می دهد که تغییرات آب و هوایی به مرگ هزاران نفر در فاصله سالهای ۲۰۳۰ تا ۲۰۵۰ به سبب سوء تغذیه، مالاریا، اسهال، گرمازدگی منجر شود. از این رو سازمان بهداشت جهانی، تغییرات آب و هوایی را بزرگترین تهدید جانی علیه بشریت قلمداد می کند.