شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واحد مسکونی#قدس#طرح#رژیم#صهیونیستی#برای#ساخت#هزار

طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت ۹ هزار واحد مسکونی

طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت ۹ هزار واحد مسکونی

مسئولان رژیم صهیونیستی طرحی را برای ساخت ۹ هزار واحد مسکونی در شمال شهر قدس اشغالی ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه شهاب، مسئولان رژیم صهیونیستی طرح ساخت ۹ هزار واحد شهرک نشینی در اراضی قلندیا واقع در شمال شهر قدس اشغالی را ارائه کردند.

بر همین اساس رسانه های رژیم صهیونیستی از طرح شهرداری این رژیم در قدس اشغالی برای ساخت ۹ هزار واحد مسکونی در چارچوب جداسازی قدس اشغالی از کرانه باختری خبر دادند.

همچنین احمد الرویضی مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که طرح های رژیم صهیونیستی برای شهرک سازی در قدس اشغالی در راستای مصادره اراضی مسلمانان و مسیحیان اجرا می شود.

این در حالی است که پیش از این جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرده است که تشدید شهرک سازی، تخریب منازل و آواره کردن شهروندان فلسطینی جنایت صهیونیست علیه سرزمین و ملت ما است و ما به نبرد خود تا بازپس گیری کامل حقوقمان ادامه خواهیم داد.

گفتنی است، برغم مخالفت های جهانی با شهرک سازی های غیرقانونی و اشغالگری های رژیم صهیونیستی، این رژیم در دهه های گذشته بیش از ۵۰ درصد کرانه باختری (از جمله بیت المقدس) را برای ساخت شهرک های مسکونی و پایگاه های نظامی تصرف کرده است.

منابع رژیم صهیونیستی پیشتر گزارش دادند که واشنگتن و تل‌آویو در خصوص اجرای طرح الحاق کرانه باختری به سایر سرزمین های فلسطین اشغالی به توافق‌ رسیده‌اند، اما نگرانی سران صهیونیست از تشدید اوضاع امنیتی در غزه و عکس‌العمل نیروهای‌ مقاومت به این طرح، باعث شده این رژیم تصمیم به اجرای آن به صورت تدریجی بگیرد.

شورای امنیت سازمان ملل اواخر سال ۲۰۱۶ با صدور قطعنامه ۲۳۳۴ بار دیگر هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین را غیرقانونی اعلام و بر ضرورت تخلیه فوری تمامی شهرک‌های صهیونیستی احداث شده در کرانه باختری تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی بارها این قطعنامه را نقض کرده و نه تنها شهرک‌سازی را متوقف نکرده، بلکه آن را شدت بخشیده است.