ایران خودرو بعد از کش و قوس های فراوان بالاخره عرضه وانت آریسان 2 را در دستور کار قرار داد. آن طور که این خودروساز اعلام کرده فروش این محصول تجاری سبک از امروز (یکشنبه 22 آبان ماه 1401) به مدت دو روز در دسترس متقاضیان قرار دارد. بر اساس برآورد این خودروساز قرار است بازه تحویل وانت های فروخته شده در این طرح فروش 30 روزه باشد بنابراین فروش وانت آریسان 2 توسط ایران خودرو را می توان یک طرح فروش فوری نامید.

متقاضیان می توانند برای نام نویسی در این طرح فروش طبق معمول به آدرس سایت فروش این خودروساز به نشانی esale.ikco.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.

براساس اعلام خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص وانت آریسان 2 در این طرح فروش با قیمت مقطوع 285 میلیون تومان قابل خریداری است. آبی های جاده مخصوص این محصول جدید خود را با سه رنگ نقره‌ای، خاکستری متالیک و مشکی متالیک عرضه کردند.  

محدودیت‌های ثبت‌نام طبق روال سایر طرح‌های ایران‌خودرو، همچون عدم پلاک انتظامی فعال، تخصیص یک خودرو به هر کدملی، حداقل فاصله خرید ۴۸ ماه از خودروسازان و... در این طرح فروش نیز وجود دارد.

مدیران ایران خودرو با توجه به اسقبال از این محصول تجاری سبک خود که به تازگی به تولید انبوه رسیده برنامه ریزی کردند تا قرعه‌کشی این طرح فروش را یک روز پس از پایان مهلت ثبت‌نام، در روز چهارشنبه هفته جاری (۲۵ آبان ماه 1401) با حضور نهادهای نظارتی برگزار کنند.

ایران خودرویی ها وانت آریسان 2 را بر مبنای نسخه قدیمی آن ارتقا دادند. آریسان 2  دارای موتور قوی XU۷P-CNG، گیربکس تقویت شده BE، شاسی یک‌پارچه با کابین بار مجزا، زاپاس‌بند زیر کابین بار در انتهای خودرو، همچنین دارای مخزن گاز ۷۵ لیتری و باک بنزین ۴۰ لیتری است.

این طرح فروش در سه قالب طرح عادی، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (ویژه مادران) و طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اجرا می شود. البته فراموش نکنیم دیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی سایپا پراید 151 (پراید وانت) را در دسترس مادران قرار نمی داد اما آن طور که ایسنا اعلام کرده این طرح فروش از سوی ایران خودرو در دسترس مادران دارای دو فرزند و بیشتر نیز قرار گرفته است.

ایران خودرویی ها علاوه بر این طرح فروش، پنجشنبه گذشته یک طرح فروش فوق العاده و یک طرح پیش فروش را استارت زدند که امروز مهلت ثبت نام در آن به پایان می رسد. همچنین یک طرح فروش ویژه مادران دارای دو فرزند و بیشتر نیز از دیروز آغاز کردند که شرکت در آن تا فردا امکان پذیر است. بنابراین با توجه به طرح های یاد شده غول آبی جاده مخصوص در اجرای طرح های فروش در یک هفته پوکر کرد.