شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#نفت#مازندران

راه‌اندازی سواپ نفت در یک بندر شمالی

راه‌اندازی سواپ نفت در یک بندر شمالی

مهر: سید محمود حسینی پور عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از پایانه نفتی در بهشهر گفت: پایانه نفتی یکی از ظرفیت‌های مناسب برای انتقال نفت به کشورهای CIS است و باید سوآپ نفت مورد بهره‌برداری بیشتری قرار گیرد و این ‌مجموعه به عنوان ظرفیتی مهم برای مازندران است که می‌تواند در انتقال نفت و فرآورده‌های نفتی به کشورهای CIS خوش بدرخشد.

وی افزود: اگر چه براساس سیاست‌های دولت گذشته این ‌مجموعه در مدت زمانی فعال نبود اما اکنون تلاش داریم تا نقش مؤثری در انتقال نفت به کشورهای CIS و بالعکس داشته باشد و شاهد رونق تجارت در این بخش باشیم.

مقام عالی دولت در استان مازندران گفت: سیاست دولت سیزدهم فعال کردن این ‌مجموعه با استفاده از قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب است تا فعالیت‌های بهتری با کشورهای هدف برقرار شود.

حسینی پور گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این ‌مجموعه به عنوان سوآپ نفت مورد بهره‌برداری بیشتری قرار گیرد.

به گفته علی معلمی رئیس پایانه نفتی، هم اکنون سوآپ نفت در این پایانه بنا بر سیاست‌های منطقه‌ای دولت متوقف است و تنها سوآپ گازوئیل به‌ندرت انجام می‌شود و پایانه نفتی نکا صادرات نفت خام و فراورده‌های نفتی و ارائه خدمات تخصصی ارزش‌افزا در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به صورت پایدار و ایمن را بر عهده دارد.

پایانه نفتی نکا در سال ۱۳۸۱ با هدف دریافت نفت خام از کشورهای حوزه دریای خزر و انتقال آن به پالایشگاه‌های کشور تأسیس شده است؛ یک نفتکش روسی، نخستین کشتی بود که در سال ۱۳۸۲ در این پایانه پهلو گرفت.