شهر خبر

پورابراهیمی خبر داد؛

مشمولان غایب سربازی تسهیلات ازدواج و فرزندآوری دریافت می‌کنند

مشمولان غایب سربازی تسهیلات ازدواج و فرزندآوری دریافت می‌کنند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز این کمیسیون مقرر شد که مشمولان غایب سربازی تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و اشتغال دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی در توضیح جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این جلسه طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور نمایندگانی از بانک مرکزی، وزارت اقتصادی، سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌ها بررسی شد.

وی بیان کرد: در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس مقرر شد در حوزه پرداخت تسهیلات مرتبط با اجرای قانون جوانی جمعیت و ازدواج تسهیل‌گری صورت گیرد و قرار بر این شد که مشمولین غایب خدمت وظیفه عمومی که تا امروز امکان دریافت تسهیلات قانون جوانی جمعیت را نداشته‌اند، مستثنی شوند و این موضوع از حوزه محدودیت‌های اعمالی خارج شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توافق شد موضوع محدودیت مشمولین غایب خدمت وظیفه عمومی برای دریافت تسهیلات اشتغال نیز برطرف شود. همچنین مقرر شد تسهیلات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در اولویت تکالیف اعطایی تسهیلات نظام بانکی قرار گیرد.

پورابراهیمی تاکید کرد: در جلسه امروز، در خصوص افرادی که بدهی بانکی یا مالیاتی دارند مقرر شد تمهیدات لازم جهت امکان تسویه تعهدات قبلی فراهم شده تا امکان استفاده از تسهیلات را پیدا کنند.