شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#آمریکا#رئیس جمهور

ابراز خرسندی بایدن از نتایج انتخابات و موفقیت دموکرات‌ها برای کنترل سنا

ابراز خرسندی بایدن از نتایج انتخابات و موفقیت دموکرات‌ها برای کنترل سنا

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ضمن ابراز خرسندی از مشارکت مردم در انتخابات، آن را منعکس کننده اعتبار و کیفیت نامزدهای حزب دموکرات دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پس از آنکه دموکرات‌ها بار دیگر اکثریت سنا را برای خود حفظ کردند، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا ضمن ابراز خرسندی از مشارکت مردم در انتخابات، آن را منعکس کننده اعتبار و کیفیت نامزدهای حزب دموکرات دانست.

وی در جمع خبرنگاران در حاشیه اجلاس آ سه آن در کامبوج اظهار کرد این میزان مشارکت منعکس کننده کیفیت و اعتبار نامزدهای حزب اوست که آرای لازم را بدست آورده‌اند.

این در حالی است که با پیروزی «کاترین کورتز ماستو» سناتور دموکرات در ایالت نوادا آمریکا، دموکرات‌ها همانند دوره قبل اکثریت را در مجلس سنا این کشور کسب کردند.

رسانه‌های آمریکا امروز یکشنبه گزارش دادند، با پیروزی «کاترین کورتز ماستو»، سناتور دموکرات در مقابل «آدام لاکسالت»، دادستان کل پیشین ایالات نوادا، حزب دموکرات با کسب 50 کرسی در مقابل 49 کرسی حزب جمهوری‌خواه، توانست بار دیگر اکثریت خود در مجلس سنا را حفظ کند.

 

پیروزی دموکرات‌ها در مجلس سنا با احتساب رای معاون رئیس‌جمهوری (رئیس سنا) محاسبه می‌شود. حتی اگر جمهوری خواهان در دور دوم انتخابات ایالت جورجیا بتوانند کرسی این ایالت را کسب کنند باز هم همانند دوره قبل در اقلیت قرار دارند.

در ایالت جورجیا هیچ یک از نامزدها موفق به کسب 50 درصد آرا نشده‌اند و باید در دور دوم انتخابات که در تاریخ 6 دسامبر (15 آذر ماه) برگزار می‌شود، شرکت کنند.

بایدن افزود: در حال حاضر، ما روی ایالت جورجیا تمرکز کرده‌ایم. ما از جایی که هستیم احساس خوبی داریم و من از این میزان مشارکت متعجب نشده‌ام و بسیار خشنودم و این امر نشان دهنده کیفیت نامزدهای حزب ماست.

بایدن همچنین خاطرنشان کرد نتایج انتخابات نشان داد اعضای حزب جمهوی خواه باید تصمیم بگیرند که چه کسی هستند.

در پی پیروزی کورتز، سناتور چاک شومر رئیس اکثریت سنا در یک کنفرانس خبری اظهار کرد مردم آمریکا نشان دادند که به دموکراسی اعتقاد دارند و ریشه دموکراسی در کشور ما عمیق و قوی است.

کنترل مجلس سنا پیروزی بزرگی برای بایدن خواهد بود زیرا می تواند نمایندگان قضایی خود را تعیین کرده و حتی لوایح تصویب شده توسط مجلس نمایندگان را رد کند.

روزگذشته نیز مارک کلی از ایالت آریزونا موفق به شکست بلیک مسترز جمهوری خواه شد تا بدین ترتیب کرسی آریزونا نیز به دموکرات ها برسد.

این در حالی است که در انتخابات مجلس نمایندگان اوضاع به گونه دیگری است و تا این لحظه جمهوری خواهان با کسب 211 کرسی در مقابل 202 کرسی دموکرات‌ها، از آن‌ها پیشی گرفته و انتظار می رود جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را در دست گیرند.

انتهای پیام/