شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

چهار طناز ژاپنی که مسافر ایرانند را بشناسید / تویوتا چه مدلهایی به ایران فروخت؟

چهار طناز ژاپنی از محصولات خودروسازی تویوتا با هماهنگی نماینده فروش محصولات این کارخانه با قیمت های بین 500 تا 900 میلیون تومان راهی بازار ایران شده اند.

چهار طناز ژاپنی که مسافر ایرانند را بشناسید / تویوتا چه مدلهایی به ایران فروخت؟

در حال حاضر مشتریان منتظر واردات خودرو‌های جدید و اقتصادی خارجی هستند تا سرانجام از شر خرید خودرو‌های قدیمی رهایی یابند. البته باید ذکر کنیم که واردکنندگان و مشتریان باید بدانند که سقف قیمتی خودرو‌هایی که وارد می‌شوند ۲۰ هزار یورو خواهد بود. این قیمت یعنی این که تمامی محصولاتی که به ایران وارد می‌شوند در دسته خودرو‌های میان رده و اقتصادی هستند.

 

۱. تویوتا راش ۲۰۲۳

اولین گزینه احتمالی برای واردات به ایران، تویوتا راش مدل ۲۰۲۳ خواهد بود. این کراس اوور نسبتاً جمع و جور، قیمت اقتصادی و مناسبی دارد و محصولی جذاب بین تویوتا راوفور و شاسی بلند‌های ارزان‌تر دارد و خانواده‌هایی که توان اقتصادی پایین‌تری دارند می‌توانند به فکر خرید آن باشند.

با نگاهی به طراحی بیرونی و داخلی این خودرو شاید کمی توی ذوقمان بخورد؛ چرا که اندکی چهره قدیمی شاسی بلند‌های گذشته را در خود دارد، اما نسبت به قیمتی که دارد، مناسب ارزیابی می‌شود. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی تعبیه شده که می‌تواند حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتن‌متر را تولید کند.

 

تویوتا راش ۲۰۲۳

نیروی محرکه در این کراس اوور از طریق یک گیربکس ۴ سرعته به محور جلو منتقل می‌شود. با چنین مشخصات فنی و ویژگی‌هایی، تویوتا راش ۲۰۲۳ می‌تواند گزینه‌ای مطلوب برای خریداران ایرانی باشد. این خودرو قیمتی نزدیک به ۱۷ تا ۱۹ هزار دلار دارد و اگر وارد کشورمان شود بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

 

۲. تویوتا یاریس ۲۰۲۳

دومین خودرویی که شاید وارد بازار ایران شود، یک سدان جذاب و تازه وارد به نام تویوتا یاریس است. تویوتا این خودرو را با همکاری شرکت دایهاتسو ساخته و راهی بازار کشور‌های در حال توسعه کرده است. البته نسل قبلی یاریس سدان در قیاس با طراحی نسل کنونی قدیمی‌تر بوده و هم‌اکنون ظاهر دلنشین‌تری دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تویوتا یاریس ۲۰۲۳ در کشور‌هایی که عرضه شده با استقبال مواجه شده است. این سدان اقتصادی کوچک جای خود را در دل مشتریان باز کرده و امیدواریم در صورت عرضه، مشتریان ایرانی را راضی کند. خوشبختانه داخل کابین یاریس سدان زیبا طراحی شده و از متریال مرغوبی برای ساخت آن استفاده شده است.

 

تویوتا یاریس ۲۰۲۳

 

بنابراین از جمله مزایایی که این خودروی خارجی دارد می‌توان به استایل ظاهری دلنشین، طراحی داخلی جذاب، کابین با کیفیت و جادار به همراه امکانات مناسب اشاره کرد. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری تعبیه شده که می‌تواند حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار را تولید کند و نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT به محور جلو انتقال دهد. قیمت تویوتا یاریس بین ۱۶ تا ۱۹ دلار خواهد بود.

 

۳. تویوتا کرولا ۲۰۲۳

تویوتا کرولا یکی از خودرو‌های محبوب بازار‌های جهانی است که نه تنها در بازار کشور‌های دیگر، بلکه در ایران هم حضور موفقی داشته است. مشتریان ایرانی حتماً با برخی از نسل‌های قدیمی‌تر این محصول خاطره‌سازی کرده‌اند و از امکانات، دوام و کیفیت این سدان لذت برده‌اند.

در حال حاضر جدیدترین نسل تویوتا کرولا راهی بازار شده و امید است ایرتویا نسبت به واردات آن مبادرت ورزد. تیپ‌های مختلفی از این خودرو هم‌اکنون در کشور‌های همسایه ایران وجود دارد، ولی به نظر می‌رسد مدل‌هایی که وارد ایران خواهند شد مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری و جعبه دنده اتوماتیک سی وی تی باشند.

 

تویوتا کرولا ۲۰۲۳

 

پیشرانه‌ای که به آن اشاره کردیم می‌تواند حداکثر قدرت ۱۲۱ اسب بخار و گشتاور ۱۵۴ نیوتن‌متر را تولید کند. نقطه قوت و امتیازی که می‌توان برای کرولا خاطرنشان کرد، کیفیت و دوامی است که زبانزد خاص و عام است. قیمت این خودرو با موتور ۱.۶ لیتری نزدیک به ۲۰ هزار دلار است و نسخه پایه آن با قیمت ۱۸ هزار و ۶۰۰ دلار فروخته می‌شود. همچنین مدل گران‌تر آن با قیمت ۱۹ هزار و ۲۰۰ دلار خرید و فروش خواهد شد.

 

۴. تویوتا Raize مدل ۲۰۲۳

سه سال پیش بود که کمپانی ژاپنی تویوتا تصمیم گرفت خودروی جدیدی را به نام تویوتا رِیز راهی بازار کند. این محصول تازه‌وارد با همکاری زیرمجموعه تویوتا، دایهاتسو عرضه شد و کراس اووری کوچک، اما خوش ظاهر به شمار می‌رفت. در کل طراحی این خودرو مدرن محسوب می‌شود و با قیمت مناسبی که دارد گزینه‌ای ایده‌آل برای بازار ایران است.

 

تویوتا Raize مدل ۲۰۲۳

 

از جمله ویژگی‌های مثبت این خودرو در کابین داخلی، جادار بودن آن است که مزیتی عمده خصوصا برای خانواده‌های پرجمعیت محسوب می‌شود. تویوتا ریز در بازار کشور‌های همسایه ایران با دو مدل پیشرانه عرضه شده است که یکی از آن‌ها موتور ۱.۲ لیتری و دیگری موتور ۱ لیتری است. پیشرانه ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی و دیگری از نوع توربوشارژ خواهد بود.

پیشرانه تنفس طبیعی این خودرو می‌تواند حداکثر قدرت ۸۷ اسب بخار را تولید کند، در حالی که پیشرانه توربوشارژ قادر به تولید قدرت ۹۷ اسب بخار است. با این اوصاف توان فنی این خودرو چیز زیادی برای عرضه ندارد. قیمت مدل تنفس طبیعی این کراس اوور نزدیک به ۱۵ هزار دلار است، حال آن که ارزش قیمتی نسخه توربوشارژ تا ۱۶ هزار و ۵۰۰ دلار می‌رسد.

انتهای پیام/