به گزارش اکوایران، الکساندر دوگین، چهره جنجالی سیاست روسیه و از چهره های با نفوذ در این کشور که به «مغز پوتین» ملقب است، پس از عقب‌نشینی نیروهای روسیه از خرسون، خواستار سرنگونی و حتی کشتن پوتین شد.

دوگین که طرفدار تشدید درگیری از سوی پوتین در اوکراین است، در کانال تلگرامی خود درباره تهاجم ناکامی پوتین در اوکراین  اظهاراتی را متتشر کرده که بسیار جنجال‌برانگیز شده است. پستی که در نهایت ساعاتی پس از انتشار توسط او حذف شد.

در این پست دوگین به داستان اساطیری شاخه طلایی نوشته جیمز فریزر اشاره کرده که در آن پادشاهی که در آوردن باران در طول خشکسالی ناکام مانده، توسط مردم کشته شده است. دوگین نوشته بود: «ما به حاکم قدرت تامه می‌دهیم و او باید همه ما، مردم، دولت، مردم، شهروندان را در یک لحظه حساس نجات دهد». او افزوده: «اما اگر تزار نتواند مردم را نجات دهد، با سرنوشت پادشاه باران روبرو خواهد شد».

او نوشته: «اگر او به جای این کار خود را با رجاله‌هاحاطه کند یا به عدالت اجتماعی تف کند و فقط به نجات خود فکر کند، این ناخوشایند است». الکساندر دوگین، در مورد وضعیت اوکراین گفت که هر «روس واقعی» اکنون باید از غصه بمیرد  و «دندان هایش را از درد به هم فشار دهد» و گفت که روسیه «خرسون را تسلیم کرده است» و اگر مردم در مورد از دست رفتم خرسون ناراحت نباشند، «روس نیستند».

بر این اساس به نظر می‌رسد که پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر ایجاد شکاف فزاینده‌ای بین شخصیت‌های نظامی و ولادیمیر پوتین و مقصر دانستن رئیس‌جمهور روسیه به عنوان مسئول این تهاجم نافرجام، اکنون برخی شواهد از این مسئله در حال علنی شدن است.