شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#بحرین

جمعیت الوفاق بحرین:

مشارکت در انتخابات فرمایشی به ۳۵ درصد نرسید/ افشای دروغ آل‌خلیفه

مشارکت در انتخابات فرمایشی به ۳۵ درصد نرسید/ افشای دروغ آل‌خلیفه

جمعیت الوفاق بحرین با صدور بیانیه ای از استقبال ضعیف مردم بحرین از انتخابات فرمایشی پارلمانی در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر اطلاع رسانی جمعیت الوفاق بحرین درباره میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی این کشور بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: میزان مشارکت در انتخابات نمایشی با وجود همه سیاست‌های رژیم آل خلیفه در اجبار، تهدید و ارعاب رسمی رأی دهندگان بحرینی برای حضور در این انتخابات و به رغم استفاده از شمار زیادی از اتباع خارجی جهت مشارکت در این انتخابات، از ۳۵ درصد هم فراتر نرفته است.

این در حالی است که رسانه‌های وابسته به رژیم آل خلیفه مدعی شده اند که میزان مشارکت در این انتخابات به ۷۳ درصد رسیده و این بالاترین میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی طی ۲۰ سال اخیر بوده است.

ادعای رسانه‌های وابسته به رژیم آل خلیفه از این جهت قابل تأیید نیست که بیش از۶۰ درصد از جمعیت بحرین را شیعیان تشکیل می‌دهند که پیش از انتخابات اخیر، بر تحریم گسترده این انتخابات فرمایشی تاکید ورزیده بودند.

جمعیت الوفاق بحرین روز گذشته نیز در بیانیه ای از استقبال ضعیف مردم این کشور از انتخابات پارلمانی خبر داده و اعلام کرده بود: ما ضعف مشارکت در انتخابات را رصد کردیم. ما همچنین دستور آشکار به نظامیان و کسانی که تابعیت بحرینی به آنها (از سوی آل خلیفه) داده شده است، را برای شرکت در انتخابات رصد کردیم. خبری از مشارکت طیف‌های اجتماعی نیست.

پیش از این نیز، حسین الدیهی معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین تاکید کرده بود که میزان مشارکت در انتخابات فرمایشی زیر ۳۵ درصد بوده و این انتخابات در نهایت موجب تشکیل پارلمانی فاقد مشروعیت می‌شود که نمایندگان آن هرگز نماینده واقعی مردم بحرین محسوب نمی‌شوند.