شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#فوتبال ایران

اعتراف یک استقلالی : علاوه بر من ۲ ملی‌پوش دیگر هم سیگار می‌کشیدند

اسطوره فوتبال ایران در سال های گذشته به نکته جالبی اشاره کرد و گفت: من هم در جام جهانی ۱۹۷۸ جزو سیگاری های تیم ملی بودم.

اعتراف یک استقلالی : علاوه بر من ۲ ملی‌پوش دیگر هم سیگار می‌کشیدند

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

زنده یاد ناصر حجازی یکی از اسطوره‌های فوتبال ایران بود که به صراحت کلام و صداقت شهرت داشت. حجازی همیشه از دروغ متنفر بود و طرف مردم را داشت تا برای همیشه در قلب علاقه مندان به فوتبال جای داشته باشد.

حجازی سنگربان تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین بود اولین دوره ای که تیم ملی ایران در آن با هدایت حشمت مهاجرانی حضور داشت. نگارنده قبل از جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان به بهانه رقابت‌های این تورنمنت بزرگ مصاحبه ای با زنده یاد کاپیتان اسبق تیم ملی و استقلال انجام دادم که جالب توجه بود.

دروازبان پیشین تیم ملی در آن مصاحبه گفت: ما با اقتدار به جام جهانی ۱۹۷۸آرژانتین صعود کردیم اما خوب مسیر طولانی راه، روی کیفیت تیم ملی تاثیرگذاربود، ضمن اینکه آسیب دیدگی چند تا بازیکنان نیز مزید بر علت شد تا نتوانیم نتایج خوبی بگیریم. با این وجود تیم ملی با اینکه در گروه سختی مقابل هلند، پرو و اسکاتلند قرار داشت بازی‌های قابل قبولی را به نمایش گذاشت و آبرومند بازی کردیم، برابر تیم ملی اسکاتلند بهترین نمایش داشتیم و اسکاتلند که در آن دوره یکی از بهترین تیم‌های اروپایی بود و همه از صعود این تیم به مرحله بعد صحبت می‌کردند با توقف برابر تیم ملی از صعود به مرحله بعد بازماند. در مورد هلند و پرو همه می‌دانند که در آن دوره خیلی قدرتمند بودند ولی با جان دل بازی کردیم.

اما قسمت جالب این مصاحبه آنجا بود که از مرحوم ناصر حجازی در مورد سیگار کشیدن در اردوی تیم ملی بود سوال کرده بودم. حجازی گفت: خب در آن زمان من به صورت تفریحی سیگار می‌کشیدم و اعضای کادر فنی هم این موضوع می‌دانستند. البته تنها من نبودم. دو بازیکن دیگر در تیم ملی بودند که با هم به صورت تفریحی سیگار می‌کشیم. البته بعد از خداحافظی از فوتبال، زمانی که به مربیگری روی آوردم سیگار کشیدن من خیلی زیاد شد و اصلاً سیگار بهانه خوبی برای آرامش داشتن نیست، امیدوارم جوانان از سیگار دوری کنند.