شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#آمریکا#مجلس#انتخابات مجلس

نتایج انتخابات مجلس آمریکا مشخص شد

نتایج انتخابات مجلس آمریکا مشخص شد

فردای اقتصاد: موسسه تحقیقاتی ادیسون و رسانه‌های آمریکا اعلام کردند با پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات سنای این کشور در ایالت نوادا، این حزب توانست حد نصاب ۵۰ کرسی در این مجلس را به دست آورده و کنترل آن را حفظ کند.
خبرگزاری رویترز هم می‌گوید، این پیروزی بزرگی برای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات میان‌دوره‌ای این کشور است.
چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات در سنا، شامگاه شنبه در این‌باره گفت: «ما کارهای زیادی انجام دادیم و کارهای بیشتری برای مردم آمریکا انجام خواهیم داد.»
او در خصوص نتیجه انتخابات میان‌دوره‌ای گفت: «مردم آمریکا مسیر ضد دموکراتیک، اقتدارگرایانه، زننده و تفرقه‌برانگیز » را کاملاً رد کردند.
با این حال رقابت نزدیک دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برای کنترل مجلس نمایندگان با توجه به شمارش آرا ادامه دارد. این در حالی است که رسانه‌ها پیش‌بینی می‌کنند احتمالا جمهوری‌خواهان با اختلاف کمی در انتخابات این مجلس به پیروزی برسند.
هر حزبی که بتواند ۲۱۸ کرسی به دست بیاورد، اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را در اختیار خواهد داشت.
انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا و ۳۵ کرسی سنای این کشور روز سه شنبه گذشته برگزار شد و شمارش آرا در برخی از حوزه‌های انتخابیه همچنان ادامه دارد.
با ادامه شمارش آرا در ایالت نوادا اعلام شده است که سناتور دموکرات کاترین کورتز ماستو بر رقیب جمهوری‌خواه خود، ادم لاکسالت به پیروزی خواهد رسید.
با پیروزی کارترین کورتز ماستو تعداد نمایندگان دموکرات در سنا به ۵۰ کرسی خواهد رسید.
این در حالی است که شمارش ارا در ایالت جورجیا همچنان ادامه دارد و قرار است دور دوم انتخابات مجلس سنا در این ایالت بین دو کاندیدای دموکرات و جمهوری‌خواه در ماه آینده میلادی برگزار شود. تاکنون سرنوشت ۹۹ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا مشخص شده است.
اعضای جدید سنای آمریکا سوم ژانویه سال آینده کار خود را شروع خواهند کرد.
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده روز چهارشنبه یک روز پس از انتخابات میان‌دوره ای ۲۰۲۲ کنگره این کشور از این انتخابات به‌عنوان «روز خوب» برای دموکراسی یاد کرده بود.
رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرده بود: «در حالی که مطبوعات و کارشناسان یک موج عظیم قرمز را پیش‌بینی می‌کردند، این اتفاق نیفتاد. »
«موج عظیم قرمز» اصطلاحی بود که رسانه‌ها برای پیروزی احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۲۲ به کار برده بودند. قرمز نماد حزب جمهوری‌خواه و آبی نماد حزب دموکرات در رقابت‌های انتخاباتی است.
جو بایدن در ادامه تاکید کرد دموکراسی آمریکا در سال‌های اخیر مورد آزمایش قرار گرفته است، «اما مردم این کشور با آرای خود دیدگاه خود رابیان کردند و یک بار دیگر نشان دادند که ما یک دموکراسی هستیم.»
او همچنین تصریح کرد که انتخابات میان‌دوره ای ۲۰۲۲ «روز خوبی برای آمریکا بود.»