شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#برگزاری انتخابات#بحرین#تحریم

مصاحبه| معارض بحرینی: هدف آل خلیفه از برگزاری انتخابات بهبود چهره خود و تصویب عادی‌سازی با صهیونیست‌هاست

مصاحبه| معارض بحرینی: هدف آل خلیفه از برگزاری انتخابات بهبود چهره خود و تصویب عادی‌سازی با صهیونیست‌هاست

سخنگوی جنبش حق بحرین ضمن اشاره به تحریم گسترده انتخابات نمایشی این کشور اعلام کرد که رژیم آل خلیفه برای بهبود چهره خود در برابر جامعه بین‌المللی وتصویب عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی اصرار بر برگزاری چنین انتخاباتی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رژیم آل خلیفه بحرین روز گذشته درحالی انتخابات نمایشی خود را آغاز کرد که هیچ یک از احزاب معارض در آن مشارکت نداشته و این انتخابات با یک تحریم گسترده از جانب گروه‌ها و مردم بحرین مواجه بود. انتخابات پارلمانی بحرین از زمان تدوین قانون اساسی یکجانبه این کشور توسط رژیم حاکم در سال 2002 کاملا فرمایشی بوده و نتایج آن نیز از قبل تعیین شده و بنابراین برگزاری انتخابات یک اقدام کاملا نمادین و صرفا برای توجیه سیاست‌های تحمیلی این کشور است.

شیخ «عیسی قاسم» رهبر معنوی انقلاب بحرین بارزترین شخصیت بحرینی است که بر لزوم مبارزه با انتخابات فرمایشی آل خلیفه و تحریم این انتخابات تاکید کرد. او مشارکت در انتخابات را به معنای تایید سیاست‌های ظالمانه رژیم آل خلیفه و حمایت از عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی می‌داند.

شیخ «حسین الدیهی» معاون دبیرکل جنبش الوفاق هم درخصوص اهمیت تحریم انتخابات گفت: امروز ما با یک چالش بسیار بزرگ روبرو هستیم، با واقعیتی که اسفبار خواهد بود، با صحنه‌ای روبرو هستیم، که اگر خود را از آن نجات ندهیم، همان بلا بر سر ما، فرزندان و آینده ما خواهد آمد.

علاوه بر احزاب و شخصیت‌های بحرینی، مردم این کشور نیز از هفته گذشته تظاهرات گسترده‌ای در رد و محکومیت انتخابات نمایشی آل خلیفه برگزار کرده‌اند و درحالی که پرچم‌های بحرین و تصاویر رهبران معارض را به دست گرفته بودند ضمن اعلام همبستگی با فعالانی که به جرم آزادی بیان در زندان هستند بر لزوم تحریم انتخابات مذکور تاکید کردند.

در همین راستا مصاحبه‌ای با «عبدالغنی الخنجر» معارض بحرینی و سخنگوی جنبش حق بحرین ترتیب داده‌ایم.

این شخصیت بحرینی در ابتدای گفتگوی خود با خبرنگار تسنیم اعلام کرد که تحریم انتخابات یک تحریم همه جانبه از سوی همه نیروهای ملی و اسلامی معارض و نیز اکثر مردم بحرین بود.

وی با بیان اینکه تحریم انتخابات مذکور به چند دلیل انجام شده، تصریح کرد: مهمترین علت این امر آن است که پارلمان بحرین یک پارلمان نمایشی و ساختگی و ناشی از یک قانون اساسی غیر توافقی است. بنابراین نتایج و خروجی چنین پارلمانی برای ملت ما مضر و آسیب‌زا می‌باشد. این پارلمان در طول دوره‌های گذشته منبعی برای صدور قوانینی بوده که به شدت به مردم ما آسیب زد و چنین پارلمان نمایشی در شرایط سرکوب جنون‌آمیز مردم توسط رژیم حاکم شکل گرفته است. بنابراین فرزندان ملت ما نمی‌توانند در این پارلمان نمایشی و ساختگی که رژیم می‌خواهد از طریق آن قوانین ناعادلانه‌ای وضع کند، مشارکت داشته باشند؛ قوانینی که چه در سطح داخلی و چه خارجی به فرزندان ملت ما آسیب می‌زند.

سخنگوی جنبش حق بحرین ادامه داد، خواسته‌های اساسی مردم ما این است که خودشان برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند و اینکه مردم منشاء قدرت در کشور باشند و از آزادی و آزادی بیان و آزادی‌های عمومی بهره‌مند گردند. همچنین خواسته‌های ملت ما این است که تبعیض فرقه‌ای و سرکوب در کشور متوقف شده و یک قانون اساسی وجود داشته باشد که به دست فرزندان ملت بحرین نوشته شود؛ قانون اساسی که مردم بحرین ساختار نظام کشور را تعیین کنند و این نظام با آرمان‌های آنها تطابق داشته و این ملت را راضی ‌کند.

الخنجر در ادامه تاکید کرد، ابتکارات متعددی وجود دارد که از جمله آنها ابتکار راه حل قانون اساسی است که توسط شماری از نیروها از جمله ائتلاف 14 فوریه و جنبش آزادگان و جنبش حق بحرین مطرح شد. همچنین ابتکارات دیگری نیز وجود دارد که دیگر نیروهای معارض مطرح کرده‌اند که بر اساس آن هیچ جایی برای مشارکت در این انتخابات وجود ندارد و باید یک قانون اساسی وجود داشته باشد که به دست فرزندان ملت بحرین نوشته شود؛ قانون اساسی که مردم بحرین ساختار نظام کشور را تعیین کنند و این نظام با آرمان‌های آنها تطابق داشته و این ملت را راضی می‌کند.

وی افزود، رژیم بحرین بر برگزاری این انتخابات اصرار دارد؛ زیرا معتقد است با تشکیل این پارلمان نمایشی می‌تواند چهره خود را در برابر جامعه بین‌المللی بهبود ببخشد و از طریق آن می‌تواند همه قوانینی را که به فرزندان ملت ما آسیب می‌زند و آزادی‌های آنها را محدود می‌کند تصویب کرده و راه عادی‌سازی با صهیونیست‌ها را باز کند.

این شخصیت بحرینی اظهار داشت، در مرحله بعدی، این پارلمان در همه سطوح نسبت به گذشته بسیار بدتر خواهد بود و می‌خواهد مسئله عادی‌سازی روابط با دشمن اسرائیلی را تصویب کند.

سخنگوی جنبش حق بحرین در پایان گفتگوی خود با خبرنگار تسنیم تاکید کرد، آیت‌الله شیخ «عیسی قاسم» (که خداوند او را حفظ نماید) سخنرانی مهمی در این زمینه داشت و به نکات مهمی اشاره کرد. سرفصل سخنرانی ایشان مربوط به این انتخابات نمایشی بود که باید تحریم شده و نتایج آن رد گردد و ما پشت گفتمان آیت‌الله شیخ عیسی احمد قاسم می‌ایستیم.

انتهای پیام/