شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#وزارت اطلاعات#دولت#کارکنان

پیام دو خبرنگار اینترنشنال به وزارت اطلاعات برای بازگشت به ایران | التماس عاجزانه ایران اینترنشنال از انگلستان

یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹

 پس از آنکه وزیر اطلاعات در گفت و گویی اعلام کرد با توجه به رویکرد شبکه سعودی-لندنی ایران‌اینترنشنال در آموزش اغتشاشات و ایجاد آشوب در ایران، این شبکه به عنوان یک شبکه تروریستی شناخته شده است، کارکنان و کارشناسان این شبکه برای حفظ جان خود به دولت انگلیس متوسل شده‌اند.

شبکه سعودی اینترنشنال

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: پس از افشای فایل صوتی رعنا رحیم‌پور خبرنگار تلویزیون فارسی‌زبان بی‌بی‎‌سی انگلیس که در آن از نقش‌آفرینی جدی شبکه سعودی ایران‌اینترنشنال در مأموریت تجزیه ایران و کشتن مردم سخن گفته و همچنین نسبت به ترویج خشونت بی‌سابقه از سوی مدیران و خبرنگاران این شبکه ابراز نگرانی کرده بود، این خبرنگار در اینستاگرام خود خبر داد که به‌دلیل حمله‌های سنگینی که در فضای مجازی علیه او صورت گرفته، از این حرفه خداحافظی می‌کند.

رحیم‌پور پیش از این گفته بود که شبکه ایران‌اینترنشنال جریان رسانه‌ای علیه BBC را نیز هدایت می‌کند؛ از جمله آنچه در قالب برگزاری تجمع در برابر ساختمان این شبکه در لندن و همچنین حمله به خبرنگاران آن در حین تهیه گزارش رخ داد. صفحات علی کریمی نیز که از ابتدای آشوب‌ها با اجاره داده شدن به جریان اپوزیسیون، با اغتشاشات همراهی می‌کرد، در جدیدترین موضع خود رعنا رحیم‌پور را به خاطر افشای پشت‌پرده اقدامات ضدایرانی بخش دیگری از اپوزیسیون، «خائن» نامید؛ رحیم‌پور در واکنش به این هجمه‌‎ها عنوان کرد که «ایران را در خودم کشتم؛ برای همیشه خداحافظ.»

همچنین ایران‌اینترنشنال نیز گزارش تندی علیه رعنا رحیم‌پور و بی‌بی‌سی فارسی منتشر کرد. این رسانه متعلق به پادشاهی آل سعود گزارش خود را با جمله «وکیل مدافع شیطان یا مجری بی‌طرف بی‌بی‌سی فارسی» آغاز کرد و سپس با انتشار ویدیوهای مختلفی از مواضع رعنا رحیم‌پور او را بازگوکننده مواضع جمهوری اسلامی خواند. این در حالی است که در ادامه همین گزارش اینترنشنال ادعا می‌کند بی‌بی‌سی با پول مالیات ساکنان انگلیس اداره می‌شود و ادامه سکوت مدیران بی‌بی‌سی دربرابر مواضع خبرنگارشان، یعنی تأیید آن.

التماس عاجزانه ایران اینترنشنال از انگلستان و احتمال بروز ناامنی در این کشور!

 پس از آنکه وزیر اطلاعات در گفت و گویی اعلام کرد با توجه به رویکرد شبکه سعودی-لندنی ایران‌اینترنشنال در آموزش اغتشاشات و ایجاد آشوب در ایران، این شبکه به عنوان یک شبکه تروریستی شناخته شده است، کارکنان و کارشناسان این شبکه برای حفظ جان خود به دولت انگلیس متوسل شده‌اند. شب گذشته در یکی از برنامه‌های این شبکه یکی از کارشناسان این شبکه با اشاره به مصاحبه وزیر اطلاعات گفت: دولت بریتانیا واکنش مناسبی به اظهارات وزیر اطلاعات نشان داده است اما انتظار می رود اقدامات جدی را برای حفظ امنیت خبرنگاران و کارشناسان شبکه انجام دهد.

این در حالی است که وزیر اطلاعات پیش از این گفته بود که ایران قصد ایجاد ناامنی در انگلیس را ندارد اما مانند گذشته مانع بروز ناامنی در این کشور نمی شود! احتمال می رود با توجه به اظهارات وزیر اطلاعات و مبتنی بر کنار کشیدن ایران از جلوگیری از بروز ناامنی و... در انگلیس شاهد اتفاقاتی مرتبط با این موضوع در این کشور طی هفته‌ها و ماه‌های آینده باشیم.

پیام دو خبرنگار اینترنشنال به وزارت اطلاعات

همچنین دو عضو تحریریه شبکه سعودی ایران‌اینترنشنال در پیام‌های جداگانه که با واسطه به دستگاه امنیتی ایران ارسال کرده‌اند، خواستار مساعدت وزارت اطلاعات برای بازگشت به ایران شدند.

مؤسسه راهبردی دیده‌بان با اشاره به اظهارات صریح وزیر اطلاعات مبنی بر تروریستی بودن شبکه سعودی‌اینترنشنال و همچنین افشای فایل صوتی از یک خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی درباره برنامه این شبکه سعودی، از درخواست برخی کارکنان این شبکه برای پایان فعالیتشان خبر داد.

این مؤسسه همچنین اعلام کرد: دو عضو این شبکه در پیام‌هایی که با واسطه به دستگاه امنیتی ایران ارسال کرده‌اند، خواستار کمک از وزارت اطلاعات ایران برای بازگرداندن آنها به کشور شده‌ و گفته‌اند که آنها با هدف مقابله با تمامیت ارضی ایران به ایران‌اینترنشنال نرفته‌ بودند اما امروز با شفاف شدن اوضاع خواستار بازگشت به کشورشان هستند.

همچنین یک منبع دیگر در ایران اینترنشنال گفته است که با شکست پروژه ضدامنیتی علیه ایران، برخی از کارکنان این شبکه به‌دنبال راهی برای خروج از آن هستند و حتی برخی از آنها خواستار ادامه فعالیت در بی‌بی‌سی فارسی هستند.