شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رهبر انقلاب

دستنوشته رهبر انقلاب در تقدیر از شهید حسن طهرانی مقدم

دستنوشته رهبر انقلاب در تقدیر از شهید حسن طهرانی مقدم

به مناسبت یازدهمین سالگرد شهادت وی، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای در سالروز شهادت سردار سرلشکر حسن طهرانی مقدم، تصویری از دست‌نوشته‌ی رهبر انقلاب برای تقدیر از وی و همکارانش در سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، شهید حسن طهرانی مقدم، یکی از بنیان‌گذاران توان موشکی کشورمان به شمار می‌رود و به همین دلیل لقب "پدر موشکی" را به او داده‌اند. او ۶ آبان ۱۳۳۸ در محله سرچشمه تهران متولد شد. در ۲۱ سالگی و در ابتدای شکل‌گیری رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در اطلاعات منطقه ۳ سپاه شمال، مشغول به فعالیت شد. بعد از عملیات ثامن‌ الائمه(ع)، متوجه ضعف آتش پشتیبانی خودی مستقر در خطوط مقدم جنگ شد و برهمین اساس آبان سال ۱۳۶۲ مأموریت راه‌اندازی و سازماندهی فرماندهی موشکی زمین به زمین سپاه به طهرانی مقدم محول شد.

پس از صدور فرمان تاریخی امام(ره) مبنی بر تشکیل نیروهای سه‌گانه سپاه پاسداران، ‌شهید طهرانی مقدم در سال ۱۳۶۴ به سِمت فرماندهی موشکی نیروی هوایی سپاه منصوب شد. او در اول مهر سال ۱۳۸۴ به‌عنوان جانشین سردار علی زاهدی در نیروی هوایی سپاه پاسداران منصوب شد و در ۲۵ آذرماه سال ۱۳۸۵ به‌عنوان مشاور فرمانده‌کل سپاه در امور موشکی و رئیس سازمان خودکفایی سپاه انتخاب شد.

شهید حاج حسن طهرانی مقدم، ۲۱ آبان ماه سال ۱۳۹۰ به شهادت رسید. رهبر معظم انقلاب در پیامی که به مناسبت شهادت ایشان صادر کرده اند. شهید طهرانی مقدم را با عباراتی نظیر "سردار عالی‌قدر"، "دانشمند برجسته" و "پارسای بی‌ادعا" مورد خطاب قرار دادند.

اینک به مناسبت یازدهمین سالگرد شهادت وی، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای در سالروز شهادت سردار سرلشکر حسن طهرانی مقدم، تصویری از دست‌نوشته‌ی رهبر انقلاب برای تقدیر از وی و همکارانش در سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران را منتشر کرد.

170003486

در این یادداشت آمده است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

شما به کمک و هدایت خداوند علیم و قدیر توانسته‌اید کار بزرگی را به سامان برسانید. این، بار دیگر معجزه‌ی توانایی‌های عزم راسخ انسان مؤمن را در معرض نگاه ما می‌گذارد و ما را امیدوارتر از همیشه به همت و تلاش برمی‌انگیزد.

از پیشروی در راه شناختن هدف‌های بلند و راه‌های میان‌برُ برای رسیدن به آن و آنگاه همت گماشتن و گام برداشتن خسته نشوید؛ به ایستگاه‌های میان راه دلخوش و قانع نشوید؛ به خدای بزرگ اعتماد کنید و همه توان خود را به عرصه بیاورید. خداوند یار و نگهدار شما مردان مؤمن و دانشمند و پرتلاش باد.

سید علی خامنه‌ای

۸۹/۰۳/۹   

انتهای پیام